Recenzie Fluturi – Irina Binder

Aka singura carte pe care am cumparat-o in ciuda recenziilor negative… am facut o greseala.

Nu o sa fac o recenzie complicata sau mai ampla pentru ca pur si simplu nu am de ce. Cartea este o telenovela inchisa intre randuri, fara valoare stilistica ori literala, fara invataminte sau mesaje mai folositoare decat acela ca trebuie sa fii frumoasa, sa ai bani si sa ai barbati in jurul tau. Faptul ca e inspirata din viata autoarei si ca e „o bucatica din sufletul sau” nu este o scuza pentru lipsa de substanta a dialogurilor sau pentru mentalitatea eroinei. „Fluturi” promoveaza ideea ca femeia este supusa iubirii, dar totusi nu e capabila sa o distinga, femeia este valoroasa mai mult pentru aspect decat pentru gandire. Barbatul in aceasta care e simplu, masculul superficial cu reactii violente uneori. Ca sa nu mai spun, femeia e atrasa de mai multi indivizi, nu doar de unul…ce idee ne lasa Irina prin asta ?

Protagonista incepe cu o intrebare existentiala: „Cine sunt?”

Voi raspunde scurt, o tipa narcisista care trece de la un barbat la altul si care pretinde sa iubeasca fara sa stie ce inseamna iubirea de fapt.

Recunosc, au fost cateva pasaje bunicele care sa aduca si putina apreciere, dar raman la parerea mea ca aceasta carte nu este literatura, nu este nimic mai mult decat un jurnal al unei persoane mai mult sau mai putin interesante care traieste o telenovela. De ce are atata succes? Banii de promovare cred ca au avut cea mai mare influenta. Apoi amatoarele de telenovele si eventual visatoarele care vor sa aiba un sir de barbati dupa ele. Nu am respect pentru protagonista, increderea ei in sine se bazeaza pe succesul ei la barbati si pe corpul ei, nu pe gandire, fapte si trasaturi pozitive.

Initial am sperat ca personajul acesta sa fie un pamflet, o ridiculizare a unor femei din ziua de azi si am fost foarte dezamagita ca nu a fost asa. E trist sa vad ca aceasta e gandirea unei persoane mult mai in varsta decat mine si ca sunt multi care traiesc cu ideea ca o astfel de poveste este justa si demna de trait in realitate.

Povestea asta se vede ca e reala, pentru ca e patetica intr-un fel, iar asta a devenit la moda. Femeia traieste pentru dragoste si nimic altceva, eventual bani. Asta e tema cartii si e un lucru suparator, trist si real.

Probabil ca am eu standarde mai inalte pentru carti, dar eu regret banii aruncati pe aceasta. Cele cateva lucruri bune presarate prin carte (pasaje care meritau citite, cateva sfaturi ici-colo – cele care aveau logica) nu se compara cu toate cele care strica aceasta carte.

Din punctul meu de vedere „Fluturi” e o carte simpla si scrisa de o minte la fel de simpla cu nevoi primordiale precum comfortul si barbatii, o carte superficiala si plina de drama inutila, perfecta pentru iubitoarele de telenovele siropoase si cu dialoguri lipsite de logica.

P.S. sa nu mai vorbim de greselile si de lipsa de concordanta, nu e ceva ce se accepta la o carte de obicei, nu stiu cum au trecut unii peste asta.

13 gânduri despre “Recenzie Fluturi – Irina Binder

1. Îmi place că ți-ai exprimat părerea frumos, cu argumente, matur. Poate ai putea să îi înveți și pe alții să facă asta, unii chiar au nevoie😀 Nici eu nu am citit cartea și nici nu intenționez, pentru că pur și simplu nu e genul meu🙂

• Multumesc de apreciere, am avut grija, recunosc, la cuvinte – am vazut multe certuri din cauza acestei carti, dar mi s-a parut ca am fost destul de dura, chiar nu mi-a placut; totusi, sa fii politicos trebuie sa fie, in general, un obicei🙂

2. Am vrut sa citesc cartea, mi-a fost recomandata de o buna prietena. Am rezistat cateva paginii si am lasat-o balta, iar asta pt. ca m-a lovit narcisismul de care se pare ca sufera autoarea. Ulterior, citind articolele de pe blogul ei mi-am dat seama ca isi insuseste adevaruri general cunoscute, etichetandu-le cu numele ei. E frustrant sa vad cat de multi oameni apreciaza superficialitatea asta, cred ca spune multe despre gradul de cultura…pacat!

3. Nu numai noi, cititorii, am constatat lipsa de valoare literara a cartii Fluturi. Scriitorul si criticul literar Ionut Caragea a publicat in Revista Luceafarul o cronica negativa despre ea. Irina Binder care da dovada de nimfomanie, a avut tupeul sa-l insulte asa cum a facut si cu alti cititori care ii critica scrierile mediocre. Domnul Ionut Caragea asaltat si de clonele Irinei Binder, a raspuns acestor atacuri:

IONUT CARAGEA: „Dragi cititori, au existat foarte multe voci care au pretins că nu am citit cartea Irinei Binder şi că afirmaţiile mele despre autoare nu au fost justificate. Pentru a risipi orice urmă de îndoiala, am scris o cronică literară după ce am recitit primul volum cu foarte mare atenţie şi am dat exemple din roman. Aveţi grijă ce citiţi şi pe ce aruncaţi banii. Cartea Fluturi nu are nicio legătură cu dezvoltarea spirituală, e o invitaţie la degradare spirituală, la decadenţă fizică şi morală. Un om cu capul pe umeri ştie să-şi controleze hormonii şi nu se lasă pradă simţurilor. Deocamdată cronica mea a fost postată pe Cititor de proză, dar va fi publicată şi în alte reviste literare, pentru a informa corect cititorii despre „gogoşile spirituale” pe care le vinde Irina Binder celor cu minţile neantrenate.”

Iar aceasta este cronica negativa despre Fluturi:

• Corect, în maculatura dezbătută este vorba de subcultură. Orice ins care citește o astfel de gugumănie tembelă este, firește, un guguman tembel. E degradant și frustrant ca producția asta să se și vândă. Înseamnă că nu mai avem leac…

4. Am aceeasi parere. Irina se crede femeia fatala dar din gesturile facute pare mai mult o fata prostuta . Ca sa argumentez de ce am zis ca e prostuta. La un moment dat ( in mai multe momente defapt) apare acel om care o suna fara sa zica ceva ( mai tarziu afla ca e Robert). Voua nu vi se pare ca doar o fata proasta ar zice tot despre ea unui om pe care nu il stie..

5. Apreciez faptul că ți-ai exprimat părerea, însă ar trebui să îi lași pe cititori să aleagă dacă e frumoasă cartea sau nu. Prin argumentele tale, practic impui faptul că nu este o carte frumoasă. Mie mi-a plăcut și am avut multe lucruri de învățat din ea, de la cum să fiu o persoană mai bună la cum să trăiesc fiecare moment al vieții din plin. Acum, depinde de fiecare persoană din ce unghi privește cartea și ce învățăminte vrea să extragă din ea, drept pentru care vreau să știi că nu te critic pentru postarea ta. Succes în continuare!

6. Am citit cartea asta cand eram la mare si ma gandeam ca merge o lectura mai usoara, dar puteam la fel de bine sa urmaresc „Te vreau langa mine” sau alte emisiuni de genul. Rya, primul meu gand a fost tot la asemanarea cu o telenovela spaniola, excesiv de melodramatica. Nu mi s-a parut realist faptul ca protagonista parea sa aiba toate calitatile: frumusete, altruism si tarie de caracter, singurul defect parand a fi ca nu putea pleca de langa Matei. Si in general toata lumea o ridica in slavi, in afara de iubitele lui Robert…Mda, cum sa nu. Am citit ambele volume in speranta ca va aparea o imbunatatire si ca sa vad, din curiozitate, ce se intampla pana la urma, dar, SURPRIZA: actiunea nu se termina in al doilea volum iar Irina nu ne ofera nicio scena care sa decida in vreun fel soarta protagonistei. Cred ca mi-era mai bine daca ma uitam la un film\serial bun.