Ratiune si simtire

Jane Austen nu ma poate dezamagi, asa-i?

Din punct de vedere al acțiunii, povestea se învârte în jurul surorilor Dashwood, Elinor și Marianne, aflate amândouă la vârsta căsătoriei și în jurul cercului lor de cunoștințe, din care se fac remarcați câțiva pretendenți. Nimic foarte surprinzător sau captivant. Însă partea la care romanul plusează este reprezentată de portretele personajelor și mai ales, de contrastul izbitor dintre temperamentul reținut al lui Elinor și firea vulcanică a surorii sale, Marianne.

Povestile de dragoste traite de cele doua eroine ne vor fermeca sau, dimpotriva, ne vor indigna. Celelalte personaje isi vor atrage fie simpatia, fie antipatia cititorului, in functie de caracterul si aptitudinile acestora. Daca Elinor este un personaj al carui farmec personal e dat de calitatile sale intelectuale si mai cu seama de gandirea sa analitica, sora ei, Marianne ne apare in antiteza.

Dac-ar fi sa raportam la prezent, acest roman poate fi scris intr-un stil clasic mult prea delicat pentru timpurile noastre, opera infatisand Anglia secolului XIX, unde o poveste de dragoste poate fi pierduta printre interese, egoism, puterea banilor si dezamagiri. Societatea preocupata de avere, framantarea domnisoarelor de a-si gasi un sot si egoismul sunt doar cateva dintre elementele afisate de catre scriitoare intr-o maniera atat realista cat si romantica.

Jane Austen are un stil atat de elegant si emotiv, desi povesteste la persoana a treia, e imposibil sa nu te identifici in trairile si sentimentele personajelor.

Cu cat cunosc mai bine lumea asta, cu atat sunt mai convinsa ca n-am sa intalnesc niciodata vreun barbat pe care sa-l pot iubi cu adevarat. Sunt atat de pretentioasa.

Nu-i asa ca ati gandit-o la randul vostru, o data…intr-o pasa proasta, ori descurajate de vreun baiat, nu v-ati pus in situatia asta?

Ce m-a captivat în timpul lecturii a fost modul în care oamenii, și în special femeile, își petreceau viețile în perioada aceea. Bineînțeles, nu este o noutate faptul că zilele lor erau formate în special din plimbări, invitații la masă, cusut, pictat, citit – acțiuni desfășurate atât în singurătate cât și în compania altora. Însă atunci când citești un roman a cărui acțiune se petrece în acea perioadă și ești pus față în față cu zeci de pagini care descriu astfel de zile, iar și iar, conștientizezi cu adevărat diferența uriașă dintre lumea din trecut și cea în care trăim noi. Nu am putut să mă hotărăsc dacă să invidiez sau să compătimesc personajele pentru stilul lor de viață.

 

In orice caz, cartea isi merita cele 5 puncte pe care i le ofer, mi-a fost dor de Jane si stiam ca n-am cum sa ma plictisesc de aceasta lectura!

Cele doua citate lungi sunt preluate de pe Bookblog si ii apartin lui roxtao, imi pare deosebit de rau ca n-am putut sa le pun de la prima postare (sunt in vacanta, postez de pe telefon) si aveti link-ul direct de acolo. 

O sa fac curand un nou sistem de notare🙂 dar tot pana la 5 va fi

6 gânduri despre “Ratiune si simtire

  1. Cred ca citatul din recenzia mea ar fi trebuit il pui in ghilimele si sa mentionezi si sursa (fie blogul meu, fie bookblog). Nu e frumos asa😦 Iti urmaresc blogul de multa vreme si a fost o surpriza destul de neplacuta asta😦

    • Ai dreptate, chiar planuiam sa fac asta, insa sunt pe telefon fiind in vacanta si ajung abia maine, trebuia sa mentioned totuso chiar daca nu pot Pune link sunt 2 paragrafe si o jumatate luate din alte parti si n.am putut pe moment sa stau sa urmaresc exact, imi cer mii de scuze dar sperasem sa pot Pune direct pe citat link si n.am reusit si sincera sa fiu imi pierdusem rabdarea la in momrnt dat scriind pe telefon si verificand non-stop ce Scriam eu:/ le pun cat de repede pot

    • Am reusit sa pun mana pe un laptop si sper ca e bine acum, te asigur ca n-am incercat sa iti fur ideile – n-aveam posibilitatea sa postez si sa scriu mult, nici sa adaug link-uri si am sperat sa gasesc un laptop cat mai rapid🙂 crede-ma, la cat iti respect si iti urmaresc munca n-as fi indraznit sa pretind ca e a mea, am avut totusi o problema si citatele acelea se potriveau perfect cu ideile mele, acum observ si niste greseli de scriere din cauza tastelor – si inca o data imi cer scuze pentru asta, sper ca nu-ti vei schimba parerea despre mine sau blogul meu din asta…

      • Ma si miram sincer, pentru ca noi mai comunicasem inainte doar si imi picase fata cand am citit🙂 Si eu evit sa postez in concedii de pe telefon, tocmai pentru ca o multime de chestii functioneaza diferit fata de PC. Stai linistita, e ok acum. Multumesc pentru modificari😉

Deci...ce parere ai?

