Recenzie: Uite, asa arata fericirea – Jennifer E Smith

DACĂ SOARTA ȚI-AR TRIMITE UN EMAIL, AI RĂSPUNDE?

Graham Larkin și Ellie O Neil nu s-au întâlnit niciodată, dar
ajung să se cunoască – fie și numai virtual – atunci când
Graham îi trimite ei, accidental, un e-mail despre purcelușul
său, pe care-l ține ca animal de companie. Între cei doi tineri
de șaptesprezece ani – care locuiesc în părți opuse ale țării și
nici măcar nu-și cunosc prenumele adevărate – debutează o
relație sinceră și spirituală, prin corespondență electronică.
Graham și Ellie își împărtășesc detalii despre viețile,
speranțele și temerile lor. Însă nu-și destăinuie unul altuia
totul. Graham nu cunoaște secretul din familia lui Ellie, iar
Ellie n-are habar că viața lui Graham se desfășoară în lumina
reflectoarelor.
Când Graham profită de ocazia de a-și petrece o bucată de
timp în Henley, orășelul lui Ellie, din statul Maine, el încearcă
să mute relația din mediul online în cel personal. Dar e posibil
ca două persoane aparținând unor lumi atât de diferite să fie
împreună?
Întinzându-se pe perioada unei veri caniculare, și
surprinzând un punct de răscruce din existența celor doi
protagoniști, acțiunea noului roman al lui Jennifer E. Smith
dovedește, într-o manieră subtilă și fermecătoare, că viața –
la fel ca și dragostea – este plină de neprevăzut.

Recenzie:

Cealalta carte, „Probabilitatea statistica de a te indragosti la prima vedere” a fost una din preferatele mele, am cumparat-o pe a doua cu asteptari mari, poate din acest motiv am fost usor dezamagita cand am terminat-o. Poveste pur si simplu nu s-a lipit de mine, de parca era genul ala de film la care te opresti din cand in cand sa iti verifici telefonul, sa mai stai pe facebook…te plictisesti, nu te tine cu sufletul la gura, stii foarte bine ca nu va fi nimic nemaipomenit. Macar daca ar fi fost ceva spectaculos si ar fi trebuit sa admit la sfarsit ca intr-adevar, uite ceva interesant, cartea asta a meritat! Nu, a fost plictisitor de la un capat la altul.

Actiunea… nu mare lucru, dialogul dragut dar nu se compara cu cealalta carte, frumoase email-urile presarate ici-colo, dar in rest nimic special. Nu pot sa zic ca am detestat-o, in nici un caz, doar ca m-a plictisit rau. N-am putut sa ma concentrez pe ea fiindca nu era ceva pe care sa te concentrezi, nu era nimic iesit din comun, ba chiar intriga cu tatal lui Ellie mi s-a parut foarte slaba, fiindca pana la urma nu a rezolvat nimic.

O scena care mi-a placut.. pariul facut de Graham ca sa o ajute pe Ellie. Mi s-a parut o idee draguta si bine-venita in tot oceanul ala de banalitati.

Nu mi-a displacut, dar nici nu am ce zice despre ea. E ok… atunci cand n-ai pretentii de la carte. Eu am ramas dezamagita, multa descriere inutila, multe saptamani peste care s-a trecut fara evenimente, fara ceva important… nimic de laudat nici prea multe de criticat…

Probabil problema a fost faptul că au fost prea multe subiecte, niciunul dus până la capăt. 

Povestea de dragoste, inceputa in primele pagini si terminata brusc… au vorbit, s-au vazut, s-au placut.. nici macar marea intalnirea nu a fost atat de „mare”. Apoi banii, problema ce s-a mentinut pe tot parcursul cartii si desi a fost rezolvata intr-un mod dragut prin acel pariu… a fost foarte brusc si fara mari divergente cum te-ai astepta. Practic te-a tinut un pic in suspans si la sfarsit, de fapt, nu s-a intamplat ceva extraordinar. Iar apoi tatal lui Ellie, lucru care n-a fost rezolvat macar, Ellie s-a retras exact inainte si ne-a lasat cu ochii in soare. Lucru care, iarasi, face din cartea asta o poveste banala.

Presa si hartuirea pot spune ca au mai fost oarecum subiecte importante, dar din nou, nu s-a pus accent, doar temerile mamei si fiicei, care au fost totusi degeaba, nu s-a intamplat nici in cazul asta ceva foarte spectaculos, dar macar s-a intamplat ceva cat de cat interesant pentru vreo 50 de pagini.

E un roman simpatic, daca nu vrei ceva ce sa-ti puna mintea in functiune. Eu nu m-am regasit nici cu personajul si nici nu am reusit sa ma concentrez pe poveste, fiind simpla si lasata oarecum neterminata din punctul meu de vedere.

Stiu ca e o recenzie scurta, dar nici nu cred ca am altceva mai mult de spus.

3

Deci...ce parere ai?

