Recenzie – Alegerea – Kiera Cass

Descriere oficială:

Pentru treizeci şi cinci de fete, Alegerea este o şansă unica în viaţă. Le oferă posibilitatea de a fi transportate, ca nişte cenuşărese, într-o lume a luxului şi strălucirii, a rochiilor elegante şi bijuteriilor sclipitoare. De a locui într-un palat şi de a lupta să cucerească inima unui prinţ. Pentru America Singer, să fie Aleasă e însă un adevărat coşmar, căci asta înseamnă să îşi părăsească familia şi pe omul iubit, pe Aspen, cel care face parte dintr-o castă inferioară. Numai că, uneori, realitatea depăşeşte aşteptările şi, atunci când eroina noastra descoperă că Aspen o înşală şi că prinţul Maxon nu e, nici pe departe, snobul îngâmfat care i se păruse, totul se schimbă şi romantismul începe să plutească în aer.

Mi-ar fi placut sa o citesc in engleza. Nu spun despre multe carti asta, nu o spun fiindca a fost foarte buna sau foarte proasta, o spun doar fiindca asta a fost singurul regret dupa ce am citit-o. Mi-a placut, a fost originala (pentru o carte, caci deja exista tone de emisiuni de genul asta ^_^ ) si a fost usor de citit. Nici nu m-am plictisit nici nu m-a tinut cu sufletul la gura. A fost o carte draguta, care merita citita, nimic complex sau greu de inteles… O poveste originala, o eroina pe care am indragit-o de la inceput…

Nu pot sa spun ca s-a ridicat chiar la inaltimea asteptarilor, dar nu a fost o dezamagire. E o carte usurica, autoarea are un stil lejer, simplu si din acest motiv cred ca n-ar trebui sa astept sa apara cartile in romana, cred ca ma descurc cu cele in engleza foarte bine. E genul de carte pe care s-o citesti nu ca sa te afunzi in ea si sa uiti de probleme, ci doar ca sa adaugi un pic de relaxare unor zile foarte aglomerate dar frumoase. Genul asta de carte nu se potriveste atunci cand tot ce vrei e sa evadezi si sa uiti de probleme, nu e destul de complexa pentru asta, parerea mea.

Alegerea e un roman distopic, cu elemente de basm de tip „Cenusareasa” dar e placut sa o citesti. Nu voi da spoilere, voi spune despre actiune doar ca este oarecum surprinzatoare, ca asteptam intrigata care va fi urmatoarea intalnire dintre protagonisti si daca se va intampla ceva mai mult, am fost surprinsa si de turnura luata de prima relatie a Americai ( nu, nu va spun :)) ) si sunt multe lucruri la care nu ma asteptam. Kiera a avut grija sa presare cate o surpriza din cand in cand, mentine cartea interesanta. Si doar dorinta de a vedea drumul Americai (sper ca asa ar trebui sa fac acordul :)) ) in continuare te face sa vrei sa citesti urmatoarele carti.

Cum am spus, nu este o carte stralucita, nu se remarca prin nimic nemaipomenit, dar merita citita pentru o lectura usoara, frumoasa dar cat de cat intriganta. Intreaga poveste se sprijina pe diferenta dintre caste si pe triunghiul amoros dintre America, printul Maxon si Aspen. Intre printul Maxon si aspen fiind o discrepanta ca de la cer la pamant.

Adevarul este ca, inca de la inceput l-am indragit mai mult pe print, sper sincer ca vor ramane impreuna. Faptul ca America nu e impresionata de el cred ca o face fascinanta. Celelalte 34 de concurente, evident ca sunt bucuroase ca au primit aceasta sansa, insa America se deosebeste de ele din simplul motiv ca nu isi doreste sa fie acolo.

Personalitatile celorlalte fete difera, iti dau senzatia la un moment dat ca esti pe holul unui liceu, nu intr-un palat pentru a cuceri inima unui barbat. Presupun ca intr-adevar asa se intampla si intr-un astfel de show tv, ma asteptam oarecum la o nota adolescentina din partea acestei carti.

Alegerea e o lectura usoara dar bine conturata, personajele sunt realiste si lumea „lor” are radacini bine infipte in realitate totusi, daca ne gandim la aceste caste si organizarea lor. Oamenii saraci, sunt saraci, oamenii bogati sunt bogati si foarte greu schimbi asta.

Copertile mi se par superbe (si cea de la noi este foarte frumoasa) si o sa ma apuc de a doua – in engleza – cat de curand.

Nota mea: 4 din 5 4

6 gânduri despre “Recenzie – Alegerea – Kiera Cass

1. Am citit și eu cartea, nu mai știu cât i-am dat dar am citit-o în engleza și a fost super ușoară. Recomand chiar sa fie citita în eng pentru ca sincer nu e cine știe ce vocabular🙂 mi-a plăcut recenzia ta, cam același părerea am avut și eu🙂 App, mi-ai dat o idee post🙂 pentru ca mai mult din jumătate din cărțile citite de mine sunt în engleza, zic sa fac un post în care sa recomand diferite cărți în engleza bazate pe nivelul de cunoștințe necesare lecturii (cam cât degrabă e, în esență)🙂 ce zici, îți surâde? 🙂

2. Pingback: Chocolate Book Tag ! | The fictional kiss