Facultate .

Stiu, normal ca stiu, am 15 ani. Mai e.

Dar stiti ce stiu eu?

Nu e NICI MACAR UN site in tot internetul care sa iti zica foarte clar ce facultati sunt, ce cer si ce poti face dupa ele. Toate se lauda, iti toarna o gramada de bazaconii una peste alta sa te faca sa intelegi ca o sa iesi un mic Dumnezeu dupa ce le urmezi si toate te lasa cu aceeasi intrebare. Si dupa la ce ma angajez?

In fine trecem peste site si adunam informatii cate un pic de acolo cate un pic de aici, aflam pana la urma cum sta treaba. Si totusi nu ma pot opri din a ma intreba de ce se mira lumea ca sunt atatia someri. Evident ca sunt, din moment ce nu e nimeni sa-i indrume sa faca ce sunt meniti sa faca.

Astept ziua in care o sa inteleaga toata lumea ca bani se pot face din orice, atata timp cat faci bine ce faci si nu astepti sa-ti apara copacul cu bani in curte. Dupa un articol nu te numesti jurnalist, dupa instalarea unui program nu te numesti it-ist si dupa un pansament nu te numesti medic. Ca sa ai succes trebuie sa te dedici.

*scriu acum fiindca nu merg la scoala azi si maine si fiindca m-am gandit sa fac ceva productiv si sa imi dau seama care-i treaba cu facultatea si spre ce bat, dar vad ca nu prea imi iese.

8 gânduri despre “Facultate .

  1. Mai intai ar trebui sa te gandesti la ce te pasioneaza si ce te-ai vedea facand in viata peste cativa ani.
    Era o carte pe care am cumparat-o acum 2-3 ani, in care erau incluse majoritatea facultatilor. Numele e ceva de genu’: „ambition.ro ghidul carierei tale”.

  2. Ohoo, apai eu sunt in a 10-a si deja fac gauri in podea de strsata ce sunt :))) E bine sa te gandesti de pe acum, doar ca nu ai sa gasesti mai nimic. In timmp mai afli chestii, auzi diverse…pe net mai putin, nu prea sunt chestii folositoare. Ideea e sa te intrebi urmatoarele: La ce sunt buna? Ce imi place sa invat la scoala? Conteaza banii foarte mult pentru mine? Vreau sa fiu cat mai repede independenta? Vreau sa termin cu invatatul repejor? Imi place politica? Ma intereseaza domenii gen legislatie, coruptie etc?
    Cam astea sunt de baza, restul se vede dupa raspunsuri🙂

    • stii problema e ca nu imi dau seama ce optiuni am. adica sa-mi dea undeva un site din care sa aleg. ma informez eu ce e bine si ce nu, dar atata timp cat nu le am pe toate in fata ca sa vad la ce pot opta ma informez degeaba, daca nu sunt sigura ca e cea mai buna optiune…poate e alta mai buna? daca nu aleg ce trebuie? daca exista ceva ce mi s-ar potrivi mai bine?
      Oricum stiu ca nu ma indrept spre drept sau politica (desi ai mei ar vrea stiinte politice) dar vreau sa stiu ce „ies” de la facultatile alea…adica degeaba studiezi ceva daca nu e un post anume pe care sa-l ocupi, in sensul ca sunt multe facultati care te lasa fara job fiindca pur si simplu nu exista un job spre care sa te duci. de la drept esti avocat, medicina doctor, dar de la multe altele trebuie sa vezi ce optiuni ai si dupa facultate, in sensul ca trebuie sa te gandesti sa alegi ceva care sa iti poate da dupa mai multe joburi: jurnalist/traducator/profesor spre exemplu. Sunt unele facultati care iti dau doar teorie si cand vine vorba sa te angajezi nu sti de fapt ce poti sa faci… asta-i toata dilema mea

  3. Ok, alegerea unei facultăţi este big deal, dar nu-i chiar aşa aiurea.
    În primul rând, gândeşte-te pe ce profil vrei să mergi: real sau uman. Deja ţi-ai înjumătăţit lista de opţiuni. Apoi gândeşte-te la ce ai vrea să studiezi. Nu e necesar să fie ceva exact, poţi avea mai multe opţiuni. Ia detaliile fiecărei facultăţi în parte. Vorbeşte cu studenţii de-acolo de câte ori ai ocazia.
    Între timp, până se apropie sfârşitul liceului, o să ai o idee mai clară despre ce vrei să faci. Aşa mai pică nişte opţiuni. La sfârşit, vei rămâne cu o mână de facultăţi din care poţi alege.
    Informează-te în legătură cu toate detaliile. Ce faci mai departe? Câte materii pe lângă subiect studiezi? Ai posibilităţi de angajare în mai multe domenii sau e foarte nişat? Vrei să faci facultatea în România sau în străinătate?
    Eu zic să nu te mai panichezi acum. Eu am decis la ce facultate vreau să merg exact înainte de bac. Şi sunt mulţumită.
    Everything’s gonna be fine, you’ll see.

    PS: Dacă o să constaţi că alegerea făcută nu a fost foarte inspirată, aminteşte-ţi că nu te obligă nimeni să termini o facultate care nu-ţi place. ^^

Deci...ce parere ai?

