Recenzie Fericirea incepe azi – Jamie McGuire

Doamne, de cand nu am facut o recenzie? :O

Anyway… Eu maine am teza la romana, insa ca sa imi revin si sa apar aici pe blog cu ceva dragut, o sa aduc recenzia la ceea ce am numit in ultima vreme „cartea mea preferata” . Si nu, nu ironic.  Nu e plina de mister, nu m-a tinut cu sufletul la gura sa aflu ce se intampla, insa a fost ceva. Un ceva care pur si simplu m-a lasat masca si o sa va spun ce.

Fericirea incepe azi – Jamie McGuire (Continuarea, abia mi-am cumparat-o, o sa o citesc in vacanta asta – Fericirea mea esti tu, titlurile pot parea alese cam la intamplare, dar la prima carte… a rezumat-o simplu si poate e doar ideea sau parerea mea, dar o sa va zic punctul meu de vedere, evident )

Iubirea adevărată scoate la iveală tot ce este mai bun în tine…
Abby Abernathy s-a hotărât să devină altcineva. Acum e o fată bună, nu bea şi nu vorbeşte urât, are haine cuminti în şifonier. Crede că s-a distanţat suficient de lucrurile întunecate din trecutul ei, dar când ajunge la colegiu împreună cu prietena sa cea mai bună, dorinţa de un nou început este supusă provocărilor.
Travis Maddox, şiret, isteţ şi acoperit cu tatuaje, reprezintă tot ceea ce Abby vrea – şi trebuie – să evite. Travis îşi petrece nopţile câştigând bani din lupte, iar ziua e seducătorul numărul unu al campusului. Intrigat de rezistenţa lui Abby la farmecele sale, Travis o face să intre în viaţa lui printr-un pariu.

„Povestea relaţiei dintre Abby Abernathy şi Travis Maddox constituie o excelentă radiografie a adolescenţei, cu toate frământările, visurile şi frumuseţea ei.” -Reading, Eating & Dreaming
„Vă garantez că veţi fi atât de captivaţi de această carte, încât veţi lasa orice altă activitate deoparte!” – BookWhisperer Reviews
„Am făcut o adevărată pasiune pentru personajele acestui roman.” – The Daily Quirk
„ …Noul meu romance preferat, cu o doză subtilă de erotism rafinat.” – Nightly Reading Review

Tin sa mentionez ca am renuntat la a citi una din cele mai bune povesti de pe wattpad cu Harry Styles pentru a face recenzia asta si la Masterchef si asta spune multe.

( #OffTopic Ca sa ma explic, wattpad Romania e un fiasco pentru mine, plin de copile de 10-11 ani sau de „scriitoare” care nu stiu cand sa scrie verbul „a fi” cu un i sau cu 2 i si care confunda site-ul asta cu facebook-ul. Nu vreau sa fiu rea, dar daca vrei sa citesti ceva bun despre One Direction sau orice artist cunoscut, trebuie sa citesti in engleza sau sa mergi dupa recomandarea cuiva, desi multe „recomandari” sunt la fel de slabe pentru ca observ ca lumea asta citeste – ceea ce e dezamagitor.  Ma bucur ca Blogosfera – cel putin ceea ce cunosc eu din ea – se mentine la anumite standarde inca. Nu spun aici ca eu stiu ce fac foarte bine, spun doar ca citesc, iar ca cititoare ma simt dezamagita de Wattpad Romania )

In primul si in primul rand pot spune ca nu e o carte care sa straluceasca prin felul in care e scrisa sau printr-un stil aparte. Este doar plina de artificii.  Ce m-a lasat pe mine uimita a fost faptul ca nu te asteptai la ceva „wow” si ti se parea chiar normal si poate plictisitor, dar in clipa urmatoare se intampla ceva: o cearta, un lucru nou, ceva interesant, ceva la care nu te astepti, ceva impulsiv. Cartea asta e modelul meu de „ce vreau sa fiu cand o sa fiu mare”. Cand ma mai intreaba cineva la ce facultate vreau sa merg sau ce vreau sa fac in continuare, o sa spun ca vreau sa ma indragostesc cum s-au indragostit Abby si Tavis.

Este o iubire cat se poate de adevarata, desi e doar intr-o carte. Abby nu s-a indragostit subit, nu a inceput sa aiba fluturasi in stomac si sa isi muste buzele cand l-a vazut prima data. Ba nu, chiar s-a impotrivit. A fost o prietenie, o prietenie jucausa. Genul de prietenie despre care oricine poate spune ca se va transforma in ceva frumos, inafara de cei doi. Si asta a fost magia: stiai ce se va intampla – in minutul urmator, pana sa ajungi la ceea ce astepti de mult, se intampla ceva ce schimba lucrurile sau te facea sa le vezi in alt sens.

Faptul ca Travis o da de multe ori in bara in prietenia asta, faptul ca Abby il iarta si trece peste – e exact ca in realitate, amandoi se straduie sa faca lucrurile sa mearga iar asta e definitia mea pentru iubire. Din punctul meu de vedere, e posibil daca amandoi isi doresc la fel de mult. Iar daca unul doar un pic indecis, atunci nu o sa mearga. Oricate certuri au avut, finalul a fost prea frumos. E ceea ce te astepti de la o carte, sa aiba un final fericit. Chiar ma intreb ce ar putea sa aiba continuarea sa completeze prima carte. Insa nu ma ingrijorez, pana acum, de fiecare data cand ma asteptam ca totul sa mearga ca pe roate, Jamie gasea o piedica sau ceva imprevizibil sa strice un pic lucrurile si sa le faca mai interesante. Iar asta a fost tot farmecul cartii.

Despre titlu, fiindca am promis ca voi explica, voi spune doar ca are dreptate. Fericirea incepe azi. Intr-o zi ca oricare alta. De multe ori nu-ti dai seama, dar stii cand se termina. Cred ca fericirea lor a inceput in ziua in care au devenit prieteni. Pentru ca e usor sa fii fericit cu persoana care stii ca te iubeste si cu care ai reusit sa treci prin atatea. Ei vor fi fericiti, iar fericirea aceea a inceput intr-o zi, fara ca ei sa-si dea seama.

„Nu am stiut ca sunt pierdut pana ce m-ai gasit tu. ” – pg 266

Fiindca e atat de adevarata si de fiecare data cand parea banala, ceva se schimba : 5

7 gânduri despre “Recenzie Fericirea incepe azi – Jamie McGuire