Refuzuri si pareri de rau

Ma simt asa de proooost. Stiti voi cum e cand cineva se straduie, il vezi cat e de emotionat si are curajul sa iti zica ca va place? Ei bine ce -naiba – faci cand NU il placi?

De ce, pisicii mei, trebuie sa fie asa greu? Nu poti sa fii doar prietena cu un baiat ca el crede ca vrei mai mult. Si crede ca e loc de mai mult unde CLAR nu e. Adica, vorbesc in fata lui cu alt baiat de care imi place…😦 ce puteam sa spun…scuze da gasete-ti alta?

Si dupa vin acasa si citesc Jurnalul unui adolescent timid si ma trezesc in aceeasi situatie si incep sa mormai singura prin casa ca de ce n-am citit inainte si ca de ce nu puteam sa zic ceva, acolo cat de mic, nu. Eu mi-am strans picioarele la piept si m-am prefacut ca nu e nimic mai important decat contul meu de pinterest (pe care nu stiu sa-l folosesc)

Stiti cum au decurs celelalte refuzuri ale mele? Ceva in genul asta:

*Baiat de-o varsta cu mine, de treaba, glumet dar nu-mi place de el, dar totusi e un prieten bun – termina el ce are de zis *

AWKWARD SILENCE

– Uite…imi pare rau….da…nu…

Insista vreo doua saptamani.

– Oh, fuck.

*EVITE HIM FOR… LIKE TWO MONTHS – RUIN FRIENDSHIP. *

Cu al doilea a fost mai usor, nu-mi placea de el, n-am putut sa refuz dar l-am prins cu alta fata.

Nr. 3 era genul ala care a fost cu jumatate de scoala si…imi place de el, dar am zis nu pentru ca stiam ca n-o sa fie ceva bun. SI CU EL A FOST NEMAIPOMENIT DE USOR FIINDCA NU ERAM PRIETENI.

Adica aseara a fost abia a doua oara cand a trebuit sa refuz un prieten, iar refuzul a insemnat sa stau cu nasul in telefon de parca viata mea ar depinde de asta. GOOD JOB, Theo. Voi ce ati fi facut? Ziceti-mi si mie secretul, va rooog!

14 thoughts on “Refuzuri si pareri de rau

  1. Cel mai ”frumos” mod de a refuza pe cineva, e sa fii direct si sincer. Nu brutal de sincer, dar sa nu te ascunzi dupa deget cu replici gen ” hmm, pai stii… ” sau ” uite, nu stiu cum sa iti zic dar vezi tu, nu e vina ta ci a mea ” etc. Am trecut recent printr-o situatie de genul, doar ca eu am fost prinsa la mijloc. Un prieten de-al meu a inceput sa o simpatizeze de o vreme pe o prietena comuna si in sfarsit si-a facut curaj sa marturiseasca cuiva – eu fiind cea mai apropiata de amandoi a venit la mine :)) El chiar a inceput sa o placa, dar ei ii era super aiurea si mereu era poker face cand era si el prin preajma :)) Lol, m-am jucat de-a cupidon vreo luna incercand sa o fac pe ea sa vada ce baiat bun e el si pe el sa-l pregatesc pentru un eventual refuz. Pana la urma l-am sfatuit sa-i zica ce simte, sa scapa de chestia asta de pe suflet iar ei i-am spus sa fie sincera si sa ii explice ca il vede doar ca pe un prieten. Ma bucur ca nu s-a lasat cu inimi frante, cel putin :))
    Nu vreau sa sun rautacioasa, dar postul tau are o tenta usor superficiala. Se mai intampla uneori si chestii de genul, dar le dai la spate si mergi mai departe, ori, stiu si eu , te confesezi celei mai bune prietene. Ca sa iti spun o chestie, un baiat si o fata pot fi prieteni, pot fi amici, pot fi colegi, pot fi ca fratii. In momentul in care celalalt incepe sa duca zona de prietenie altundeva, inseamna ca din greaseala ai ratat un semn si i-ai incurajat avansurile. Niciodata lucrurile astea nu apar din senin, trebuie sa fi facut ceva, oricat de mic dar care in ochii lui pare un semn major.
    Nu stiu, eu sunt o persoana care trateaza lucrurile astea cu delicatete si respect, atat pentru mine ca si persoana, dar si pentru el. Nu zic sa nu fii deschisa, treaba ta cum procedezi mai departe, dar gandeste-te ca ai fi intr-un cerc de prieteni si cineva incepe sa povesteasca cum le-a dat cu flit la niste baieti care voiau sa fie cu ea. Intelegi ce zic? Mai ales ca incepi si liceul acum, te sfatuiesc sa fii usor mai prudenta cu detaliile, niciodata nu stii cum le pot folosi altii in profida ta – si iti spun din experienta, am patit si eu o chestie nasoala din cauza asta🙂

    • uf stiu ca trebuie sa.l fi incurajat si eu cu ceva, si stiu si ca e usor superficial, dar cand e vorba de lucruri din astea sunt foarte foarte rusinoasa, nu-s genul care poate sa discute calm sau asa ceva, eu doar nu stiu ce sa zic si cum sa reactionez mai bine pe moment si dupa ma simt prost… mersi

      • Mda, sfaturile suna mai bine in teorie decat in practica :))) Inca imi amintesc prima oara cand mi-a spus un baiat cu adevarat ca ma place. Eram gen poker face :)) si colegii care erau langa mine bagau dastea gen ”aww, ar trebui sa fiti impruna! ” si ” de ce nu va combinati? ” :)) eu inca procesam, cu mintea departe departe :)) Nu s-a legat nimic, slava cerului ca a venit vacanta si nu a mai trebuit sa dau fata cu el :)) cred ca s-a prins si el ca nu vreau nimic dupa pauzele alea jenante in care ma holbam peste umarul lui rugandu-ma sa plece odata :))
        Scuze daca te-am suparat cu ceva din comentariul anterior🙂

        • Nu mai supărat cu nimic dar chiar nu aveam idee ce sa fac adică mi s.a mai întâmplat şi de fiecare dată stau şi mă uit la ei de parcă mi.ar spune ca o vacă de pe marte poartă peruca de clown…. Ok bne înţelegi tu :)) ideea e ca de fiecare dată vreau să întru în pământ când ştiu ca tre să refuz… Daca aş roşi şi îi multumesc lui dumnezeu ca nu pot şi nu mi se întâmplă aş arată ca un rac de fiecare dată :))

  2. Off,mai Rya,nu stiu cum sa-ti raspund la intrebare altfel decat cu un vers de-a lui Gaga :”I’m a looser in love so baby,raise a glass to mend All the broken hearts of all my wrecked up friends”.Mdea,eu sunt varza la capitolul asta si prima data cand am fost sarutata ( de un coleg) m-am speriat atat de tare incat nu am mai vorbit cu el…4 luni? Myeah…I suck at this things.Nu stiu cum sa am o relatie cu un baiat pentru ca pur si simplu nu pot sa las lucrurile sa decurga de la sine,si asta strica tot.Eu zic ca cel mai bine e sa-i spui direct,ca o prietena adevarata ce simti in legatura cu el si astfel toti veti fi fericiti.
    P.S. Am spus ca sunt varza la relatii dar nu la refuzuri mai ales cand toata lumea apeleaza la mine si la diplomatia mea(capricorn,remember?) pentru refuzuri. :)Stiu ca nu te-am ajutat prea mult (deloc,sa fim seriosi… :))) ) dar sa stii ca ti-am vazut steagul rosu de alerta😉

    • ahh stiu, asta e nici eu nu ma pricep la relatii…partea proasta e ca nu ma pricep nici la sfaturi :)) nu stiu cum sa reactionez, mi-ar placea o relatie din aia fericita fara confesiuni siropoase si fara prima intalnire ciudata…zici ca.s o telenovela ambulanta =)) o sa vad ce iese…dar mi-e si mila de el – aici intervine chestia, el e mai mic ca mine – sper doar ca e genul ala de crush de moment si ca ii trece daca ii zic ca nu.s interesata

  3. Ok a venit timpul pentru un sfat a la Alee:)))) boon …ce sa facem ?Ce sa facem?Poate sfatul meu vine prea tarziu avand in vedere ca am absentat MULTAA vreme ok deci revenind : fi directa ,cum a spus si Lex ,nu brutala dar directa pentru ce sa ii oferi sperante false ca apoi sa nu mai scapi de el? E usor sa spui un nu daca nu ai prea multe ce te leaga de baiatul respectiv dar ….daca esti prieten cu el devine hard iar chestiile se complica .Nu o sa iti fac ditamai predica despre cum sa spui un cu tare clar si raspicat ce ar putea sa raneasca usor inima cuiva dar o sa iti spun atceva,acum 2 zile ma aflam in aceeasi situatie ca tine :un vechi prieten +suprasolicitareaz neuronilor +inimioara zgaltaie=sa ii spun lui Ale ce simt….mda dar am sfarsit printr-o replica de genu „Uite ,tu esti un prieten foarte drag de al meu si vreau sa ramanem prieteni caci altfel nu am mai fi noi nu?Ce sar face Andra daca noi ne-am combina ?O lasam asa singura?” cu alte cuvinte incearca sa termini cu o gluma ca sa dezmortesti atmosfera si refuzal fara sa ii dai sperante😀 sper ca te-am ajutat :* and….I’M BACK!!!!

Deci...ce parere ai?

