Recenzie Cincizeci de umbre ale lui Grey – E.L. James

50 de umbre ale lui Grey sau „Oameni care nu stiu sa faca un compromis”

Un roman erotic devine bestsellerul mondial absolut
# 1 Amazon.com
# 1 New York Times Bestseller
# 1 Amazon.co.uk
# 1 Bookseller

Cele 50 de vicii ale Domnului Grey, primul volum al trilogiei, a beneficiat de articole pe prima pagina în celebrele publicaţii New York Times şi Wall Street Journal şi un prim tiraj de 750.000 de exemplare. Această prima tipărire s-a dovedit în câteva zile insuficientă, astfel că editorul american s-a văzut „obligat” să retipărească romanul. După doar şase săptămâni de la lansare cartea s-a vândut doar în SUA în 10.000.000 de copii, după cum a anunţat New York Times. Apărută şi în Marea Britanie, cartea urmează să fie tradusă în peste 30 de ţări.
Drepturile de ecranizare ale romanului au fost câştigate de Universal Pictures.
Citeşte cartea despre care vorbeşte toată lumea!

Dupa ce am tanjit dupa ea vreo luna din cauza lui B (da, tu! ) am reusit s-o pun pe mama sa mi-o cumpere (dubios ca ma si intreba cum e, cred ca e interesata ^_^ :)))

Ce trebuie sa stiti din start: nu este in nici un caz cartea de 5 stele pe care o asteptam. E.L. James are ceva de muncit daca vrea sa ma faca a o plac pe Ana (btw, nu va suparati pe mine, dar numele asta mi s-a parut intotdeauna ca arata pe cineva care face pe martira, deci nu, nu mi se pare melodic, elegant sau in vreun alt fel, daca toata lumea i-ar fi zis Anastasia sau altfel, da. Spun doar ce gandesc. ) pentru ca, ia sa ne gandim un pic: poarta Conversi, are o masina veche care ii place la o nebunie (si iubitul ei ii cumpara una de ultima generatie, wow! ), se impiedica la fiecare pas si ii place literatura clasica. Suna cunoscut? Inca nu? Ei bine, Christian e cu adevarat fascinat de fata asta care n-are mai nimic special, vine imediat cum are ea nevoie de ceva – apreciez ca personajul lui e mult mai bun decat cel la care fac referire, schimbarile de temperament facandu-l mult mai interesant desi in esenta e acelasi.

Da, povestea mi s-a parut cliseica intr-un punct si personajele stereotipuri, dar cum am spus Christian are elementul acela care te face sa vrei sa il descoperi. Din cauza asta voi citi si restul si nu mai voi intoarce spre cartile ( bune ) pe care le mai am in biblioteca.

Ceea ce vreau sa spun nu e ca il aseman  pe Christian cu Edward pentru ca ar fi o gresala imensa, ci o aseman pe Ana cu Bella. Imaginati-va in locul ei o fata cu atitudine, care pune piciorul in prag si care nu-i accepta scuze. O carte despre o lupta intre orgoliile lor. Parerea mea, intr-o carte cu atatea scene sexuale s-ar fi potrivit mult mai bine o eroina cu tupeu si mult mai indrazneata. Ce, barbatii se indragostesc doar de fetitele plangacioase care asteapta sa fie ajutate? Trebuie sa gasesc o carte in care eroul e atras de o fata care ii da o palma peste ochi la prima intalnire. Ar fi o carte nemaipomenita (inainte sa zici ceva, B, mi-a venit ideea asta chiar acum si da, o s-o folosesc *evil smirk* te las sa fierbi ) in care mi-ar placea sa ma pierd, care ar oferi o oare care incredere cititorului.

image

Ana are prea putin respect de sine. Uite d’asta o ador eu pe Richelle Mead. Rose, Georgina si Sidney nu se lasa duse cu zaharelul.

Acum despre Christian. Inafara de cliseul cu obsesia, este un personaj destul de reusit – si un barbat la care probabil ca orice fata ar incerca sa arunce privirea:

Ok, canta la pian. Bun, asta merge, asta mi-a placut si la Edward (DAMON, invata sa canti la PIAN! )

Nu inteleg de nici o culoare de ce sa nu-l atinga…se transforma in piatra sau ce? Il iau eu drept statuie!

In orice caz. I-a lipsit persoana care sa-l provoace, desi autoarea a incercat sa o ridice un pic pe Ana prin mail-urile alea, dar nu prea i-a iesit, lui Christian ii trebuia o persoana cu care sa faca schimb de priviri hotaratoare si pline de tensiune sexuala (CAND AM DEVENIT EU ASA EXPLICITA>?! trebuie sa incetez sa citesc de pe fanfiction.net)

Si ce-i mai trebuie lui Grey? Povestea mea ar fi fost cam asa: Ana (varianta increzatoare si cu alt nume) ar fi profitat de obsesia lui Grey pentru ea si i-ar fi aruncat niste replici dragute, i-ar fi trantit un „NU” clar la tentativele lui de a-i oferi lucruri pe care nu si le dorea, ar fi ridicat din sprancene provocator la vederea camerei de jocuri, incet-incet l-ar fi scos din mediul lui normal, poate l-ar fi imbatat un pic😀 si i-ar fi aratat ca viata e mai frumoasa cand lasi pe cineva inauntru cu care sa imparti. Asta cred eu ca are nevoie Christian.

Cat despre camera de jocuri…

Si faza cu OB-ul. Sper ca e doar o fantezie a autoarei, totusi.

image

Cum poate rezista Ana la toate schimbarile lui de comportament ale lui? Omul ala probabil abia a aflat sensul cuvantului compromis.

Grey are nevoie de cineva care sa-i arate ca nu intotdeauna poate fi seful. El, am inteles, este e puternic, domina etc, ca orice barbat. DAR exista o limita de care se pare ca nici el nici Ana nu stiu. Ana accepta totul cu prea multa normalitate iar Grey decide sa incerce sa-i se „normalizeze” putin, dar pe mine nu m-ar fi deranjat atat de mult tendintele lui…sadice (si sa nu va treaca nimic prin cap, am 15 ani!! :)) ) cat felul cum se comporta fata de ea. Schimbarile acelea din nimic m-ar fi enervat groaznic.  Finalul mi se pare pus acolo ca o scuza sa mai poata scrie si cartea urmatoare. Incercarea autoarei de a dovedi ca Ana se impune si ii taie groaznic din caracter lui Christian. In ultimele pagini nu e acelasi ca in restul cartii, iar ea doar fuge. Ma gandesc, dupa ce ai trecut prin toate astea, mai are rost sa fugi? Ce Dumnezeu, stim ca in cartea urmatoare sau in a trei tot la el ajungi! Esti tipul ala de eroina!

In concluzie, e vina Anei pentru nota asta in principal. Scenele sexuale presupun ca trebuie luate ca atare, n-au fost groaznice – desi cam…um, ciudate e punti spus – si am avut carti mult mai dezgustatoare la capitolul asta, deci doar din cauza Anei dau 3/5 cartii.

3

Imi cer scuze Christian, dar pana nu primesti o palma sau o replica usturatoare le Ana nu pot sa dau mai mult. Esti un personaj bun, dupa care as saliva ca toata lumea daca nu m-ar enerva atat Ana.

31 de gânduri despre “Recenzie Cincizeci de umbre ale lui Grey – E.L. James

1. No way! Si eu tot 3/5 i-am dat, aproximativ pe aceleasi motive :))) Mai ,cred ca cu cat citesti mai mult cu atat asteptarile devin mai mari si altfel percepi o carte fata de o persoana care e la inceput de drum. Oricum, mi-a placut mult recenzia🙂

2. :)))) Ma bucur totusi ca ai folosit un gif cu aproape mine =)))
    OMG!!In sfarsit recenzia… care NU m-a dezamagit ci chiar mi-a placut foarte mult.Mi-ai parut mai relaxata in recenzia asta,nu stiu de ce,probabil din cauza Anei care te-a enervat (ca pe toata lumea).Trebuie sa recunoastem totusi ca pana la urma E.L.James a scris 50 Shades ca un fanfic dupa Twilight asa ca nu prea avem ce scuze sa-i atribuim aici pentru enorma,uriasa greseala pe care a facut-o cu Anastasia.Oricum,cartile urmatoare vor fi mai mari si mai…nu stiu…te las pe tine sa-mi spui cum :))).
    Eu cred ca i-as fi dat acum un 2,5,maxim trei… .:D

• pai am fost mai relaxata, am incercat pana acum sa fac genul de recenzii la obiect…dar cred ca faceam o gresala pentru ca pana la urma e blogul meu si tre’ sa reflecte personalitatea mea deci m-am lasat dusa de imagini :)) si de Grey, da stiu povestea cum ca e fic si asa mai departe, dar parerea mea personala, o data ce schimbi personajele, schimbi datele, schimbi poveste – nu mai este fanfic. E o poveste, nu cred ca multi se inghesuie sa citeasca ceva cliseic, cred ca sexualitatea si in principal ideea de „sclav” (asa o vad) a adus cartea asta la inaltimea la care e.
      Trebuie sa fii foarte tolerant si deschis la alte…lucruri ca sa iti placa cu adevarat fiecare lucrusor din ea. Si eu apreciez chestia asta la o carte, faptul ca te face sa te deschizi in fata altor lucruri si ma consider o persoana ce tolereaza multe – si totusi :)) oricum, nu a fost nici pe departe la fel de rau cum credeam din alte recenzii vazute si asta ma face sa-mi dau seama ca nu toata lumea poate citi orice fel de carte😀

3. Sincer, eu pot spune că m-am oprit la jumătate din cauza faptului că Ana mă enerva. Cum să îl lase să facă pe „Dominatorul”?Mi se pare o carte cam misoginistică (e cumva un cuvânt?) :L

4. Sincer cum poti sa zici ca nu ai inteles de ce nu vrea sa fie atins? Pai asta inseamna ca nu ai inteles nimic din carte. Voi sunteti incredibili. Fata aceea statuse intr o carapace toata viata, avea 21 de ani era un ghemotoc de hormoni careia nu i a placut nici un baiat pana atunci si in sfarsit i a placut un si ghici ce: Era unul din cei mai frumosi burlaci era un tip chiar inteligent fermecator si miliardar pe deasupra!!! Eu bag mana in foc ca orice femeie era mult mai emotionata ca ea si putine ar fi fost ca ea! Toti sunteti zmei in teorie pana simtiti pe pielea voastra. E o carte pentru numele lui Dumnezeu si trebuie sa o iei ca atare. Ce treaba are drepturile femeilor cu fictiunea asta? Da ce i drept ii controleaza destul de mult viata dar o face pentru ca e posesiv si grijuliu mai ales. la un moment dat nu mai este vorba de dorinta lui de a domina excesiva. Este vorba de frica lui de a pierde pe cei dragi( care provine de la faza in care mama lui moare in camera cu el). Si pana la urma o femeie puternica dar voi nu vedeti decat ce nu va convine. Faptul ca face de multe ori ca el asta nu inseamna ca e slaba. Si daca ar fi pana la urma e asa cu prima persoana din viata ei! Daca ar fi asa cu fiecare barbat cu care ar fi avut parte da as fi inteles s o blamai dar nu a avut pentru ca nici un barbat nu i a atras atentia cu adevarat pana atunci. A fost un fel de dragoste la prima vedere de care nu au fost constienti. Si pana la urma pentru un asemenea barbat care ar face orice pentru ea si se schimba atat de mult vi se pare un asa mare compromis? Majoritatea femeilor cred ca nici n ar sti cum sa l lege mai repede de ele.Eu una nu cred in baliverne de genul vaai cum sa suporti asa ceva etc si cred ca e dreptul meu. Da faza cu sadismul e exagerat dar vorba doctorului Flynn atat timp cat este o relatie sanatoasa si consensuala e perfect normala si oricumpana la urma face ca ea. Poate n ati citit cartea a2a si a 3a. Daca nu eu zic sa le cititi ca o sa vi se schimbe parerea. Daca nu vreti cititi doar nota autoarei de al sfarsitul cartii a3a. O sa va lamureasca putin cu ce am zis. totusi luand si doar prima cartea in seama repet are doar 21 de ani a stat toata viata numai cu nasul in carte n a prea iesit ncioodata la un club sau la o petrecere adevarata. gandiviti va la un asemenea caz transpus in realitate….eu cred ca ea s a descurcat cu brio. Dar pana la urma fiecare cu parerea lui. Nu vreau sa supar pe nimeni doar mi am zis parerea. O zi buna!

• Ruxandra, nu superi pe nimeni ok ?:) Dar asta e parerea mea, jar recenzia este despre prima carte ( strict, evident fiindca nu le.am citit pe celelalte) si este parerea mea, iar eu cred ca este degradant sa te pui intr.o asemenea pozitie in fata unui barbat ( si mentionez ca am 15 ani, pe cand ea are 21, nu poti spune despre nimeni ca e complet inocent, doar neexperimentat, avand 21 de ani, parerea mea e ca e o varsta la care ar trebui să îţi gândeşti un pic deciziile – dar ai dreptate, e alegerea ei, doar ca eu cred ca e o alegere proastă ). Personajul anei mi s.a părut lipsit de voinţa si pareri, mi s.a părut o eroina conturata superficial si fără un scop precis. Menţionez din nou, asta e parerea mea despre prima carte.

• Cu tot respectul, dar la 15 ani nu ai destula experienta incat sa spui daca este sau nu degradanta pozitia ei in fata unui barbat, nu-mi aduc aminte daca din primul volum Anei a cam inceput sa ii placa treaba cu dominatul..iar daca intalnesti tipul cu care esti impacata sa faci orice dpdv sexual e mai mult deat minunat:)

5. Sincer, nu stiu de unde are atata succes.Cred ca pur marketing sau poate asocierea cu trilogia Twilight…sau poate nevoia de a evada.
    Abia astept sa vad filmul::))Doamne cum stiu baietii si fetele astea sa faca bani.
    Am fost tare curioasa sa o citesc si mi-a deschis apetitul pentru tipul asta de „scrieri”,recunosc:::))FARA RUSINE.M-am saturat de badaranie si misoginism.As vrea sa cred ca nu a disparut barbatul tandru care stie sa trateze cu respect o femeie care stie sa-si foloseasca „scula” si altele(dar macar atat pentru inceput).Asa ca imi innec amarul in lecturi usurele si ma imbat cu iluzii ::)))Prefer asta decat un cretin cu care ies o seara care-mi tranteste sugestiv ca nu are sens sa seduca o femeie ca oricum „noi femeile” dam totul pentru bani si care dupa un vin fiert vrea sa se faca comod la mine in asternuturi si sa-mi demonstreze cat e de viril:::)))(aiurea ,macar de-ar stii semnificatia termenului)
    Ahem…..sa revenim….Si ce am descoperit ulterior e….fascinant:::))))
    Gasesti pe alese ca la supermarket eroul e cantaret de rock(Trilogia Mad world-absolutamente yammi), sau Sinners on tour-ooo sexy) actor(Accidental Texting…)multimiliardar(Marriage to a billionaire series)vampir (Dark series)si ….nici mai mult nici mai putin decat extraterestru(Claimed), profesor(oh profesor EMERSON-I really really loved you-uite asta ar merita a fi ecranizata-Sylvain Reynard IS my kind of guy) etc
    Deci pe bune ce atata 50 Shades of….Zau ca batatura e plina.TRaiasca pirateria!
    Mi-am imbunatatit engleza, slang-ul, am descoperit atatea piese muzicale bune si ….altele:::)))
    Am descoperit bloguri interesante si lecturi serioase:))))Ooo da desi nu ai crede…apropo Sex at Dawn e una dintre ele::)))foarte interesanta
    Deci….Christian Grey Thank you thank you thank you….
    Enjoy you drog!Nu dauneaza sanatatii!Safe and sound!

6. ORIBILA CARTE! AM CITIT 300 DE PAGINI DIN PRIMUL VOLUM SI-AM LASAT-O. GROAZNICA! MI SE PARE CA ESTE O CARTE ADRESATA STRICT CELOR CARE NU SE MAI BUCURA DE ERECTIE…LA O ANUMITA VARSTA…SAU CARE AU PROBLEME PSIHICE…

7. Imi place recenzia ta. Christian e singurul motivm pentru care imi place cartea, si nu pot sa nu imi imaginez cum l-as fi pus eu la punct in locul Anei.

• mandrie?unde?in pat? in pat nu se pune problema mandriei si a orgoliului, daca esti cu barbatul potrivit.iar in viata lor de cuplu, cand ii mai spunea el sa faca intr un fel sau altul si ea nu facea, se intampla cam ce preconiza el, asta inseamna experienta si cand cineva care a cam trecut prin una, alta iti mai spune cate ceva si te incapatanezi ca tu, batman, asta nu e mandrie, e prostie

• Bun, vad ca aI urmărit discuţia . Ai citit si parerea mea . Ana nu s.a gandit un moment ca este prea expusă ori oferă prea mult. O femeie lipsită de mister e o femeie lipsită de atracţie si poate am 16 ani, dar totuşi am prieteni cu mult mai mari, am aflat si eu destul de multe si nu cred ca o femeie ar accepta sa fie la comanda cuiva dpdv sexual sau moral daca vrea sa cucerească un bărbat de genul lui. Realitatea este următoarea : barbatii caută provocarea, cineva care sa faca lucrurile mai palpitante – deci în momentul cand esti în deplină cunoştinţă d cauza si iei decizia sa te lasi folosită practic (nu o zic în sens rau) e ok. Ana nu ştia în ce se baga, si reacţia normală ar fi fost sa fie revoltată , daca e asa „pura” cum zice în carte. Orice femeie are orgoliu, iar în poziţia ei, Cand nu este „in domeniu” cu atât mai mult , acea oferta ar fi trebuit sa fie revoltătoare. Acceptarea asta spontană e nerealista.

• In primul rand, nu trebuia sa il cucereasca, il cucerise deja.Din cate imi aduc aminte el o voia de la prima lor intalnire, dar poate imi aduc eu aminte gresit.
          In al doilea rand, faptul ca nu stii in ce te bagi sau ce ar putea urma, nu te face neaparat sa fugi.La mijloc mai apar curiozitatea, dorinta.
          In al treilea rand, in dragoste si in razboi, totul e permis, era vorba aceea.Si cand spun dragoste, ma refer la sex.Acceptarea asta spontanata e nerealista din punctul tau de vedere.

• Nu te face sa fugi, dar ea era o fata inocenta, corect? O fata inocenta este crescuta dupa principii morale mult mai diferite decat una „cu experienta”. Intrega sa viata a fost una lipsita de detalii sexuale, iar asa de multe schimbari si asa de multe lucruri impotriva eticii in care a trait pana atunci, ar fi trebuit sa o deranjeze. ar fi trebuit sa existe proteste si mai multa uimire. Din cauza asta Ana este un personaj nerealist, trebuie sa iei in considerare circumstantele cand aduci argumentele, ea n-a avut niciodata contact cu lumea asta, fusese crescuta in asa fel incat…era virgina atunci, deci nu s-a grabit niciodata cu asta, si totusi tot aranjamentul si toate pornirile lui Christian ar fi trebuit sa o starneasca macar un pic in sensul asta. E ca si cum ai pune o persoana religioasa sa ucida pe cineva, ar protesta si ar fi speriat sa o faca, dar in cele din urma, daca ar fi nevoie ar face-o. Ana n-a fost asa, ea a facut-o si gata. Acceptarea asta spontana e nerealista si ilogica si nu numai din punctul meu de vedere, Ana nu este un personaj autentic.

8. Fiecare vede prin prisma propriilor experiente.Nu vreau sa fiu in niciun fel, dar o sa mai cresti, o sa treci prin una, prin alta, o sa cunosti si alti oameni si o sa vezi cartea cu alti ochisori.

• Nu stiu daca ai reusit sa citesti cartea pana acum, draga autoare a postarii, dar sper ca te-ai mai maturizat de atunci si vezi altfel lucrurile acum. Ceea ce ma bulverseaza este ardoare cu care admiti unele lucruri. Poate ti-ai inceput viata sexuala si ti se pare scarbos ceea ce fac ei, dar categoric nu ai ajuns sa traiesti prea multa „magie”.
      Inocenta nu iti interzice sa ajungi la un moment dat sa te gandesti si la lucruri mai putin sfinte. Ea te face sa traiesti intr-o bula, izolata de acele experiente indraznete, dar asta nu inseamna ca nu iti vei dori sa iesi de acolo.
      Pe Anastasia, da, eu o consider o inocenta, la inceput, dar putem constata ca incearca cu ardoare sa schimbe asta la ea, tocmai pentru ca vrea sa fie omul potrivit pentru Christian. A, intr-adevar, s-a intamplat sa nu poata sa-i faca mereu fata, dar asta a fost o dovada de putere si control uneori, iar alteori neputinta. Dar, hei, cine se poate schimba peste noapte. E ca si cum 10 ani de zile ai stii ca-ti tii lenjeria intima in dulapul din dreapta, iar intr-o zi ai decide sa o pui in cel din stanga. A doua zi dimineata categoric ai merge tot spre dreapta.
      E inuman sa te apuci sa o judeci in acel fel. Nu cred ca tu ai fi fost mai puternica decat ea. Pe bune acum, oamenilor, a fost cea mai intensa atractie a ei de pana atunci. Voi cum ati fi reactionat?
      Iar momentul cand afli ca si el e extrem de atras de tine. Te mai gandesti la intentiile lui? Va spun ca in prima faza nu. Era incantata, excitata si doritoare. De nou, de el. De barbatul care fusese sincer cu ea si trairile lui.
      Cat despre scenele de sex, ce vi se pare atat de deplasat?! Nu suntem toti la fel. El adora tipul asta de placere pentru ca intr-un ca asta fusese crescut. Nu era normal sa-si doreasca tot asta, din moment ce nu cunostea o alta. Iar faptul ca vrea sa se schimbe, sa fie ceva mai bun pentru ea, pentru Ana, mi se pare un gest extrem de dragut si un pas inainte. Faptul ca nu se poate desprinde dintr-o data, mi se pare perfect normal. Nimeni nu ar reusi.
      Iar Anastasia… Ei bine, ea este indragostita pana peste cap de el. Chiar crezi ca poate fugi atat de repede de el, din moment ce incepe sa cunoasca trecutul lui intunecat. Vrea sa-i fie alaturi, sa-l aduca in lumina. Si faptul ca accepta ceea ce face el, stie ca numai asa poate sa-l aduca pe drumul drept. Nu mi se pare sa se injoseste. Nu mi se pare ca-si calca orgoliul in picioare. Mi se pare un gest extrem de nobil. Egoist, dar si nobil. Pentru ca vrea fericire alaturi de el. Stie ca daca o sa suporte ceea ce el isi doreste, o sa ajunga sa-l schimbe pe el. Iar faptul ca vrea sa-i vaza cat de departe se duce dorinta lui, si ca dupa este ranita si psihic si fizic si fuge, ei bine, nu o putem condamna. Nu toti sunt atat de puternici sa faca fata tuturor. Poate ca acela a fost momentul cand a avut nevoie de detasare, pentru a se regasi, pe ea si sufletul ei.
      Pe bune acum, este in cursul dezvoltarii sale. Are voie sa faca greseli si sa invete din ele. Mie mi se pare o carte minunata. Si ce daca este erotica, dusa la extrem? Nu asa este viata reala de fapt. O creatie realista, moderna si frumos realizara. Personajele mi se par bine construite. Iar cele doua, principalele, Christian si Anastasia, mi se par absolut minunate. Puternici, inteligenti si doritori de regasire.
      Nu te condamn. Nu vrea sa ma crezi un om rau. Spun doar ca judeci prea superficial, scuze, judecai, atunci, la varsta de 15 ani, cand nici macar nu stiai foarte bine ce era aceea viata. Sper doar sa fi citit si celalalte doua carti, pentru a-ti schimba parerea despre ceea ce reprezinta atat Christian Grey, cat si Anastasia Steel (viitoare Grey).

9. Am citit recenzia ta, si mi se pare foarte bine facuta.Ma bucur ca nu sunt singura care s-a gandit la comparatia Fifty shades of Grey-Twilight. Totusu, nu pot sa fiu de acord cu tine intr-un punct: Barbatii nu pot fi atrasi de fete delicate, si fragile? Am vazut multe cazuri in care ditamai matahalele stateau cu pitice timide, si ametite :))) In fine, din ce e gif-ul cu palma? Chiaaar vreau sa stiu :)))