Speechless: Spulbera-ma de Tahareh Mafi

Rezumatul cartii:

ACESTA  E   BLESTEMUL  MEU

ACESTA  E  HARUL  MEU

SUNT  UN  MONSTRU

SUNT  MAI MULT  DECAT  UMANA

ATINGEREA  MEA E  LETALA

ATINGEREA  MEA  E  PUTERE

SUNT ARMA LOR

O SA MA RAZVRATESC

“NU MA POTI ATINGE” ii soptesc.MINT,e ceea ce nu-i spun.EL  MA POATE  ATINGE,e ceea ce n-o sa-i spun niciodata.

TE ROG ATINGE-MA,e ceea ce vreau sa ii spun.

Dar cand oamenii ma ating,se intampla anumite lucruri.Lucruri ciudate.Lucruri rele.LUCRURI FATALE!

Nimeni nu stie de ce atingerea lui Juliette e fatala,dar Restauratia si-a facut planuri legate de ea.Planuri de a o folosi ca pe o arma.Insa Juliette are propriile ei planuri.Dupa o viata lipsita de libertate,ea descopera in sfarsit forta de a se razvrati pentru prima oara si de a-si gasi un viitor alaturi de cel pe care crezuse ca-l pierduse pentru totdeauna.

Suntem într-o lume care se destramă, stăpânită de foamete şi violenţă.  Bolile distrug populaţia, nu mai există păsări care să zboare, iar norii arată ciudat. Restauraţia, facţiunea politică menită a salva o lume muribundă, dar care, îmbătată de putere, a devenit despotică, domină vieţile şi gândurile tuturor.  Ecosistemul  a fost distrus de abuzurile oamenilor, iar unul dintre rezultate este apariţia unor persoane cu abilităţi ciudate. Printre ele se numără şi Juliette, a cărei atingere e fatală. Nimeni nu ştie de ce e aşa, dar Restauraţia a găsit soluţia – după şaptesprezece ani în care a fost ostracizată de părinţi, colegi de şcoală şi întreaga comunitate, Juliette este închisă într-o celulă, căci atâta vreme cât nu poate să facă rău, nimănui nu-i pasă de ea.
Timp de 264 de zile, Juliette stă singură între patru pereţi, în 13 metri pătraţi de spaţiu. Însă lumea începe în sfârşit să se răzvrătească, iar conducătorii s-au răzgândit: poate că ceea ce pare a fi blestemul lui Juliette ar putea fi folosit cumva, poate că este exact arma de care au ei nevoie acum. Iar Juliette, după cele 6 336 de ore petrecute în singurătate, trebuie să aleagă: să fie pionul lor sau să lupte împotriva lor.

Recenzia mea:

Stiti cat de tematoare am inceput cartea asta? Adica e o distopie, imi place distopiile, dar am avut o experienta groaznica – Eve. Si mi-a fost asa de teama sa nu merg iar la pomul laudat… Si cartea asta este buna  nu, este fantastica! Ador eroina, ador personajul masculin, ador cauza si ador TOT!

Cartea asta depaseste oficial toate celelalte carti pe care le-am citit. Tahareh Mafi stie exact cand si cat de profunda sa fie, stie unde trebuie sa descrie mult si unde sa puna accentul pe actiune, are replici cat se poate de dramatice si altele amuzante. Are un fir continuu, nu se intrerupe, nu te incarca de lucruri inutile, iti da exact cat trebuie. Are personaje diverse si mult mai logice si bine conturate: au slabiciuni si calitati deopotriva, nu dau in extreme de genul „acum sunt desteapta si perfecta – dar nu stiu aia, nu inteleg ailalta si nu reusesc sa fac nimic”, intrigile nu sunt irationale si personajele actiuneaza logic. Si sa nu credeti ca da in partea cealalta, Juliette este puternica si sensibila in acelasi timp, doar ca spre deosebire de alte eroine, nu se gaseste sa fie lipsita de aparare in cel mai prost moment si nici fara sentimente cand ar trebui. Juliette este cel mai aproape de realitate personaj pe care l-am intalnit.

Iar Adam este ceea ce mi-am imaginat de la un salvator. Stie, este pregatit pentru ce se intampla si face orice sa o scape. Dragostea e un picut cam grabita, dar este asa de intensa incat uiti ca la inceput lui Juliette ii fusese oarecum frica de el.

Este o poveste atat de echilibrata incat ai spune ca e reala. Si stiti cat pot sa tanjesc dupa urmatoarea carte? Cred ca o am pe Ebook…deci dupa ce termin de citit tot ce am in romana ma apuc de ea, pentru ca editurile noastre nu vad ca au de gand sa aduca continuarile.

N-aveti idee cat de bucuroasa sunt, pentru ca nu am mai avut parte de o carte asa de buna de mult timp ( exceptand Naluca si Naucul si cele de la Epica, dar alea le-am citit de mult) – din cauza asta am fost asa de lenesa vara asta, n-am mai gasit ceva sa ma tina in priza asa mult si trebuie sa recunosc ca mi-era dor sa ma pierd intr-o carte ca asta.

Nu va dezvalui actiunea, dar asa cum e el mi-a placut de Warner, insa nu la fel de mult ca de Adam. De Juliette mi-a fost atat de mila! Voia sa faca doar bine si nu era vina ei pentru ce se intampla…  Ma bucur ca a gasit un loc de care sa apartina, o persoana care s-o iubeasca🙂

5/5 din toata inimioara mea!

5

9 gânduri despre “Speechless: Spulbera-ma de Tahareh Mafi

  1. Nu cred! Nuuuu! Cum adica nu ti-a placut de Warner la fel ca de Adam?! Wtf?? Tii cu dusmanul? ma dezamagesti Rya :))) trebuie neaparat sa ctesti vol 2 Daca nici dupa asta nu te indragostesti pana pest cap de Warner nu stiu ce sa mai fac :)))

Deci...ce parere ai?

