Pentru ca nu scriu doar pentru mine

Imi imaginez cum este… Vad oamenii retrasi, vad oamenii timizi, vad oameni tristi si sentimentele acelea ma strapung ca si cum as fi ca ei. Pentru ca poate am fost. Pentru ca uneori simt ca stiu cum e, stiu ce inseamna sa fii singur, sa nu te contopesti cu cei din jur, sa simti ca viata cade pe tine din toate partile – ca cei din jur si-o traiesc iar parca pe langa tine trece fara sa te salute.

Si din cauza asta scriu. Scriu lucruri bune, frumoase, despre dragoste – asta vad in jurul meu, asta pot sa observ in zambete si priviri si sunt geloasa uneori si incerc sa creez acelasi lucru in personajele mele. E un mod de a fi mai aproape de sentimentele pe care nu le pot atinge tot timpul.

Iar lucruri triste, sunt invelite toate in contexte – supranaturale sau doar misterioase, insa ele incearca sa explice ca uneori lucrurile nu sunt asa simple. Ca poate viata ta e frumoasa, insa altii nu sunt asa norocosi. Si in acelasi timp sunt un exemplu, pentru ca la mine eroii sunt intotdeauna invingatori. Eu cred ca pentru asta scriu: pentru a da speranta, pentru a arata lumii ca exista si alte probleme decat cele cotidiane si pentru a demonstra ca viata trebuie pretuita.

Scriu pentru ca pot sa transmit ceva si pentru ca am ce spune altora.

Poate cineva, citind, va simtii ca am eu personal probleme, poate ar crede ca nu e bine sa scriu asa ceva si mi s-a intamplat sa fiu intrebata de ce scriu lucruri triste, de ce personajele mele mor, sufera din dragoste sau pica in depresie, fac gesturi ce denota asta. Dar nu scriu pentru ca stiu ce inseamna sa ti se intample asa ceva, scriu pentru ca nu vreau sa se intample, nu vreau sa aflu pe pielea mea cum e, dar nici nu pot tine in mine asta. Scriu asta pentru ca am vazut la altii si am simtit ce e destul de important cat sa arat si altora,

Scriu ca sa demonstrez ca si cuvintele ajung: pentru a te impresiona, pentru a te rani, pentru a te face sa iubesti. Si in aceasta ultima situatie e dureros sa stii ca iubesti dar nu realitatea, dar e o durere atat de placuta incat nu-i poti renunta. Incerc sa ofer cititorilor mei ceea ce simt eu cand citesc si cand scriu ceva.

3 gânduri despre “Pentru ca nu scriu doar pentru mine

  1. E foarte frumos spus.Uite ca mi-ai dat de gandit cu „Si in acelasi timp sunt un exemplu, pentru ca la mine eroii sunt intotdeauna invingatori.” si poate si eu ar trebui sa fac acelasi lucru dar pana acum,am avut doar o poveste cu happy ending,nu stiu de ce.Poate ca asta cred eu undeva in subconstient ca vrea cititorul si pana la urma,asta fac.Nu stiu de mine,dar aici e extraordinar acest post.

Deci...ce parere ai?

