Amazing…Recenzie – Circul Noptii – Erin Morgenstern

Circul soseşte fără veste.

Bine ai venit în Cirque des Reves (The Circus of Dreams), un loc în care magia se trezeşte la realitate.

Circul este deschis doar noaptea, iar acesta când îşi închide porţile pare a fi o fantomă, deoarece nu poţi vedea nici o fiinţă umană.

Însă circul este mai mult decât un simplu circ, este un loc unde se desfăşoară o competiţie care leagă mai mulţi oameni şia cărui scop este un mister. Însă se întâmplă ceva neaşteptat, cei doi competitori se îndrăgostesc, dar această iubire este sortită pieririi deoarece doar o singură persoană va învinge. Oare iubrirea este de ajuns ca să şteargă un pariu făcut cu anii in urmă…

Titlu original: The Night Circus
Autor: Erin Morgenstern
Pagini: 414
Editura: Corint

RECENZIE
Nu cred ca am mai stat atat de mult la o carte – mai ales la una care mi-a placut. Parca n-am vrut s-o grabesc, pentru ca se desfasoara pe atatia ani. N-as fi vrut sa trec prin ea prea repede, iar apoi sa vad ca nu s-a legat de mine si sa simt ca nu inteleg pe deplin grandoarea celor intamplate.
Desigur, n-aveam cum sa stiu la inceput, insa asa am dedus pe parcurs. Spuneam candva ca (,) cartile mele preferate si-au castigat locul in fata celorlalte datorita actiunii. Ca nu era nicio carte atat de buna incat sa ma convinga prin descrieri. Ei bine, iat-o! Am disecat incet fiecare rand, urmarind cu atentie, pentru ca asta incerca sa ma constranga sa fac de la inceput. Sa acord atentie micilor detalii, personajelor marunte de la inceput. S-a dovedit apoi, ca fiecare avea un „destin” stabilit de Erin inca de la inceput.
Descrierile au ceva intens, hipnotizant. Te tin acolo, imaginandu-ti fiecare lucrusor, iar la un moment dat, cand realizezi cat de marete sunt toate, nu-ti dai seama daca poti sa ti le imaginezi astfel incat sa se ridice la inaltimea a ceea ce a creat autoarea, la ceea ce a imaginat ea. Desi le expune cu mult talent si foarte detaliat, iti da impresia ca trebuie sa vezi cu ochii tai ca sa poti sa intelegi. Te impinge sa-ti doresti sa vizitezi circul, sa intelegi frumusetea si magia lui in cel mai clar mod. Asta, e oarecum nedrept, din moment ce nu exista, dar am ramas uimita de cat tanjeam sa fiu si eu acolo si sa pot sa vad
Intre atatea triunghiuri amoroase, iata o dragoste interzisa. Din nou, spusesem acum ceva timp, dragostea interzisa mi se pare intr-o masura o idee irelevanta, in zilele noastre. Insa pentru alte timpuri, pentru acele conditii este baza romanelor. Iar aici e mascata de lupta dintre cei doi si nu este foarte iesita in evidenta, este mica intriga care sa starneasca miscare si sa aduca un final pentru o carte menita sa iti arate, nu sa iti povesteasca. O carte care vrea sa vezi, sa simti, sa absorbi circul cu splendoarea lui, dar care are nevoie de un inceput si un final alcatuite de cele doua personaje.
Sincer, ma asteptam sa ramana impreuna, dar in acelasi timp speram sa…scape amandoi teferi, insa varianta asta e multumitoare in aceeasi masura, adauga, chiar, ceva in plus la senzatia aceea apasatoare ca circul ascunde atat de multe. Iar sfarsitul, pare ca lasa cartea sa o ia de la capat. Personajul spune povestea circului care incepe exact cum incepe cartea. De parca Widget ar urma sa reia cartea si sa o povesteasca si de fiecare data s-ar sfarsi la fel, cu el povestind-o din nou si din nou – un infinit din aceeasi poveste.
Nu pot sa spun decat ca e un alt mare plus pentru aceasta carte. Cred ca pentru a gasi atatea elemente de mister, pentru a le imbina si pentru a creea asa un val de incertitudine si curiozitate peste cititor cere foarte mult talent si daruire.
5

3 gânduri despre “Amazing…Recenzie – Circul Noptii – Erin Morgenstern

1. Cu siguranta am sa o cumpar si eu in viitorul apropiat.Am tot avut ocazia sa o citesc dar am auzit ca ar fi plictisitoare, toate descrierile alea fiind de umplutura. Frumoasa recenzie🙂 Sper sa imi placa si mie🙂

• Cred ca depinde si de gusturile fiecaruia, partea cu plictiseala. Nu „tine” daca citesti fiecare cuvintel si stai sa te gandesti la toate o sa iti fie la un moment dat si greu sa-ti dai seama da ca ti pasul cu toate🙂 e oarecum antrenant pentru imaginatie

2. Pingback: Chocolate Book Tag ! | The fictional kiss