Recenzie – Zece lucruri pe care le-am facut ( Sarah Mlynowski)

Oi, mamica, am gresit de 3 ori numele ala :))

Autor: Sarah Mlynowski

Editura: Epica

Titlu original: Ten things we did and probably shouldn’t have

Nr. Pagini: 334

Sinopsis:

Daca i se ofera ocazia, care fata de saisprezece ani n-ar profita de sansa de a se muta acasa la o prietena si de a trai amandoua fara supravegherea parintilor? Cu toate ca „ocazie” poate sa nu fie termenul potrivit, din moment ce April a trebuit sa-i spuna tatalui ei un foarte marunt neadevar, ca s-o faca sa devina posibila (vezi #1: Ne-am mintit parintii). Insa ea si colocatara ei, Vi, sunt pe deplin responsabile si capabile sa-si poarte singure de grija. Cum de-au ajuns la „Am chiulit de la scoala” (#3), „Am dat o petrecere trasnita” (#8), „Am cumparat un jacuzzi” (#4), si, hm, „Am adapostit o fugara” (#7), cam este un mister pana si pentru ele.

In aceasta amuzanta si dulce-amaruie poveste, Sarah Mlynowski sondeaza mintea si sufletul unei fete care ramane pentru prima oara pe cont propriu. Ca sa ajunga cu bine la capatul anului scolar, April va fi nevoita sa jongleze cu un triunghi amoros, sa invete sa se descurce singura si sa accepte faptul ca lumea ei, cu atata grija construita, s-ar putea narui pur si simplu… odata cu fiecare lucru pe care n-ar fi trebuit sa-l faca.

Rezumat (spoilers) :

O sa fie un rezumat scurt, pentru ca lucrurile se desfasoara repede si printre ele se amesteca pareri personale ale lui April, liste si amintiri, ceea ce mie mi s-a parut original.

Deci tatal lui April si Penny (mama vitrega, cum ar veni) decid sa se mute in Cleveland, insa April nu e de acord. Solutia e sa ramana la o prietena, Vi, a carei mama nu e niciodata pe acasa. Asta, insa, nu trebuie sa o stie si parintii lui April.

De aici problemele: fetele creeaza adrese de email false pentru parinti, ca sa „tina legatura”, de fiecare data trebuie sa inventeze o scuza ca tatal lui April si mama lui Vi sa nu se intalneasca si fiind pe cont propriu este in sine…ceva.

Urmeaza petreceri, chiulit, sex, un jacuzzi si multi baieti, un triunghi amoros putin conturat si un iubit nestatornic de care April nu se dezlipeste. Se leaga si cateva prietenii, precum cea dintre fete si Lucy, dar si ceva mai mult decat o prietenie – April si Hudson.

Cel mai intens punct al povestii este partea in care April afla ca Noah a inselat-o; urmat apoi de o cearta cu prietenele.

Recenzie:

Ok, din start: nu-mi place de Noah.

Ah, dar pare de treaba.

Nop, strica distractia, sa plece!

Se poarta asa de dragut cu ea, totusi…

Hudson e mai bun. Da, categoric.

– si asa am ales eu cine e mai bun pentru April😀 si am ramas la NU –

E personajul care nu-mi place deloc: fatarnic. In paralel, Hudson face ceea ce face cu bunavointa si fara niciun fel de intentii rele, o ajuta fara sa ezite.

April mi s-a parut cam prea lipita de Noah, cand era evident ca ceva e in neregula si m-am simtit mandra de ea cand s-a despartit de el🙂  In schimb Vi. Vi e un personaj de admirat pentru ca, desi le desparte doar 1 an, este mul mai cu capul pe umeri, mult mai echilibrata decat April. Chiar daca ii place sa controleze totul si are impresia ca o relatie ar strica acest control, stie cand trebuie sa evite anumite lucruri, desi in acelasi timp o impinge pe April sa chiuleasca si sa participe la petreceri, nu o lasa in niciun moment in pericol. Este inteligenta si indrazneaza si e de apreciat ca isi stie punctele slabe: cum ar fi vechiul ei prieten Dean (sunt doar eu, sau si voi va ganditi la Dean Winchester ? M-am indragostit😀 AGAIN ).

April nu s-a schimbat cand s-a mutat la Vi prea mult, insa am detestat fiecare moment in care Noah incerca s-o manipuleze.

Mama lui April, desi a gresit si asa mai departe, isi iubeste fiica. Am compatimit-o pentru faptul ca e tratata atat de rece de April si ca relatia dintre ele s-a rezumat la cateva telefoane si vacante si mai mult la o prietenie decat la legatura mama-fiica. April ii simte lipsa mamei ei atunci cand nu mai are niciun sprijin si aceasta din urma se simte neputincioasa din cauza faptului ca fata ei a indepartat-o.

Mi-au placut multe personaje din cele secundare, ador pisicile, deci va dati seama ca e un punct in plus pentru Hudson😀 Si petrecerea aia de ziua lui April a fost geniala. *going to ask mom if I can have one… „NO”…life is cruel (;_;) *

Si cam asta a fost parerea mea despre carte…. Oh, mesajul, despre bolile cu transmitere sexuala, e de apreciat, nu vezi carti care chiar au ceva educativ pentru adolescenti atat de des, nu ceva practic, cel putin pentru ca toate cartile au un mesaj de transmis. Dar eu n-am intalnit pana acum una care sa arate atat de clar asta si mi se pare ceva important😀

Citat (da! am scos citat, si unul frumos!🙂 )

„Mama mi-a zis odata ca primul lucru  pe care vrea sa-l faca un barbat divortat e sa se recasatoreasca. Imediat.

Tot ea mi-a zis ca un barbat nu-si paraseste niciodata sotia, decat daca-l asteapta o alta femeie in culise. Zicea ca oamenilor le e mult mai usor sa fuga spre ceva, decat sa fuga de ceva.”

5

5/5 de la mine🙂

signature

2 thoughts on “Recenzie – Zece lucruri pe care le-am facut ( Sarah Mlynowski)

Deci...ce parere ai?

