De ce…nu? Cum e cand ne credem scriitori din prima

Cred ca nu sunt singura pe care o enerveaza lucrul asta. In ultimele 2 saptamani cred ca am fost intrebata de 50 de ori de ce scriu pe blog –  adica, cu ce ma ajuta pe mine? sau (intrebare care ma deranjaza si mai mult) de ce sa faci asta daca nu obtii nimic de pe urma blogului?

Uite de-aia!

Pentru ca imi face placere! Cum unora le face placere sa petreaca ore in sir omorand cine-stie-ce monstri distrugatori de neutroni sau ascultand rock din ala excentric (a se citi „din ala cu cantareti ciudati cu par lung si ochii prea machiati cu negru, urlete si cuvinte fara noima” – imi PLACE rock-ul pana la limita distrugerii timpanelor si a versurilor cu un oarecare scop sau inteles), asa imi place mie sa scriu.

Apoi vine intrebarea si mai stupida: De ce nu publici?

Pai, simplu! Oamenii care publica au avut niste studii inainte sau o experienta, sau au citit de 10 ori mai mult decat am citit eu pana acum ca sa stie ce inseamna o carte buna! Nu s-au nascut invatati si nimeni nu a facut-o. Deci de ce sa incerc eu ceva ce nu are prea multe sanse de izbanda cand am posibilitatea – asa, catinel,catinel – sa invat sa scriu si sa ma dezvolt si eu ca persoana chiar aici? Am un coleg care pretinde ca scrie un roman de 2 ani zile si vrea sa-l publice – cu pretentii: la editura nu stiu care, tiparita nu ebook, pe nu stiu cati ani. Ok, bine. Nu stiu cum se practica pe la noi, dar in alte tari exista anumite firme sau comitete sau comisii – nu stiu cum le zice – care iti citesc cartea si decid daca merita sa te ostenesti sau nu. Tu, cand imi spui ca n-ai public tinta, nu stii diferenta intre categoriile de carti si zici doar ca e S.F. + ca nu ti-a citit-o nimeni niciodata si esti total impotriva blogurilor si site-urilor gen wattpad pentru ca nu aduc foloase, ai idee, macar, in ce te bagi?!

Nu spun ca stiu eu prea multe, doar ca stand pe aici de vreo 2 ani, vazand cu ochii mei progresul la unii si la altii, ba chiar si la mine insami – fara sa ma laud – si cunoscand ceva mai multe despre carti decat persoana respectiva, da pot sa spun ca nu te bagi printre scriitori cand nu ai dat macar un capitol cuiva sa ti-l citeasca. Niciodata nu sti daca poti face ceva pana cand nu depasesti un anumit prag, o limita.

Cand nu stie nimeni inafara ta ce poti sa faci nu evoluezi cu nimic.

Un om se judeca pe sine dupa ceea ce poate el face, pe cand cei din jurul lui il judeca dupa ce a facut deja. Daca nu le-a aratat nimic si daca munca lui se adreseaza acestor oameni – pentru ca o poveste nu exista fara cititori/ascultatori – poate cineva sa judece daca e buna sau rea?

Si atunci, pierd eu ceva? Nu e mai bine sa vada altii ce scriu, pana sa-mi iau inima in dinti si sa incerc sa castig ceva din asta?

signature

10 thoughts on “De ce…nu? Cum e cand ne credem scriitori din prima

  1. bravo!!1nui lasa pe altii sa te descurajeze si fa ce iti place si eu am unii colegi care mai rad pe seama chestiei bu blogul dar sincera ma doare’n paispe de ce cred ei😀

  2. Ce simpatica esti cand scrii! Talent ai, probabil ti s-a mai spus asta, de vreme ce ti se spune sa publici. Cu lb romana, vad ca stai f bine. In alta ordine de idei, esti modesta, realista, dar intr-o zi chiar ai putea sa si publici. Si da, conteaza mult sa ai un blog… Eu lucrez la un roman, iar blogul ma va ajuta, la un moment dat🙂

    • Categoric blogul ajuta! E una sa pasesti in lumea jurnalisticii (cum doresc eu) fara vreo idee despre ceea ce inseamna sa publici ceva scris, sa ai cititori, sa trebuiasca sa-i multumesti si sa-ti pui propria opinie in acelasi timp, si e cu totul altceva dupa ce ai experimentat inainte aceste lucruri, ca sa nu mai zic ca pentru a publica o carte, blogurile sunt „antrenamente excelente”🙂 merci de opinie

  3. Rya, adevarul este ca noi, bloggerii, chiar castigam ceva: experienta, noi prieteni cu aceleasi hobby-uri si interese din toata tara, parerile unor persoane care nu te judeca pentru ca nu te cunosc. Si mai castigam si maturitate pentru ca invatam sa fim obiectivi cu ceilalti si vedem lucrurile cu totul altfel. Si ai dreptate cand spui ca trebuie ca cineva sa citeasca ce ai scris inainte sa te crezi mare scriitor. Ceea ce facem pe blog este modul nostru de a ne arata adevarata fire si de a ne dezvolta pe toate planurile. Pentru mine blogul este cel mai mare si indraznet pas facut vreodata. De felul meu sunt o persoana timida careia ii este teama sa se lase „descoperita” de ceilalti pentru ca imi este frica sa fiu judecata gresit si sa port toata viata o eticheta pe care nu am cerut-o, am cerut doar sa fiu inteleasa, asa ca am inceput sa scriu pe blog cu multa teama dar am descoperit ca cei din lumea asta a blogosferei este foarte intelegatoare cu cei incepatori si am inceput sa am incredere mai multa in mine. Imi dau seama ca la inceput doar gandul ca eu as publica o carte ma infricosa, dar asta s-a transformat pana la urma intr-un vis la care nu o sa renunt si sunt sigura ca, daca imi implinesc acest vis, o sa vreau sa mai public si gandul acesta chiar ma incanta. Cum ai spus si tu, nu trebuie sa castigam ceva material din toate astea, trebuie sa castigam ceva mult mai bun, si anume evolutia noastra. In timp ce cei cu mintea ingusta isi pierd vremea cautand ceva material de castigat, noi suntem cei care ies in castig pentru ca mintea noastra valoreaza mai mult decat pot ei vroedata obtine.
    P.S. Whoaaaa, ce mult am scris :)))

    • Si eu am inceput la fel, doar cu o idee (scrisa destul de prost :)) inca mai rad din cauza a ceea ce scriam) si am gasit ceva mult mai pretios si mai rar intalnit in realitate: intelegere. Nimeni nu te condamna, poate te critica, dar sigur nu te barfeste si jigneste, deci poti fi sigur ca blogosfera n-are cum sa dauneze. Te dezvolti o data cu blogul, iar asta e ceva ce putina lume intelege, cat de mult valoareaza sa gasesti ceva pentru care sa muncesti si sa te ridice pe tine ca om, nu „venitul” tau.

Deci...ce parere ai?

