New + Recenzie: Seria „Ashleys” – Melissa de la Cruz

Deci am revenit cu inca o recenzie si pot spune ca sunt incantata ca am terminat seria asta. Nu, vorbesc serios, abia asteptam s-o termin, in felul ala in care astepti sa se termine ora de istorie si numeri fiecare minut, in cazul asta, pagina.

Acea particica din creier care vrea sa fie responsabila a castigat (pentru prima data! ) in fata incapatanarii mele de a nu citi in continuare, deci ca sa fiu responsabila, am terminat cartile.

Vorbim despre volumele 1,2,3,4 din „Ashleys” de Melissa de la Cruz – eu sper ca nu vor fi si altele.

1. Gaşca Ashleys este cea mai tare şi trage toate sforile la Şcoala particulară pentru fete a domnişoarei Gamble, din San Francisco. Cele trei tinere sunt superbe, bogate, cu un gust impecabil pentru ce e mai nou în modă – şi da, aşa e, pe toate le cheamă Ashley!

Lauren Page a fost colegă cu ele de când se ştie, iar cele trei „vedete” ar putea să aibă totuşi o amintire vagă despre ce feste i-au jucat acesteia la grădiniţă… dar asta numai dacă sunt puse să facă un efort de memorie.

Însă Lauren Page nu mai este fetiţa timidă de odinioară. Şi deşi şi-a schimbat cu totul lookul – de la hainele de mâna a doua la garderoba de mare clasă de pe podiumurile de modă (având acum chiar şi o asistentă personală pentru shopping!), pe dinăuntru a rămas aceeaşi persoană. Iar acea persoană s-a cam săturat de toate fiţele celor din jur.

PĂZIŢI-VĂ, ASHLEYS!

O NOUĂ SENZAŢIE FACE FURORI ÎN ŞCOALĂ!

2.

EŞTI GELOASĂ CUMVA PE FETELE DIN GAŞCA ASHLEYS?

Ele au tot – bani, frumuseţe, popularitate, orice le doreşte inimioara lor, aflată într-o cutiuţă din platină.

Iar după manevra neaşteptată şi inteligentă a lui Lauren Page de la petrecerea VIP din toamnă, aceasta a ajuns să fie atât de lipită de Ashley Spencer, Ashley numărul unu, încât ai putea spune că a devenit perechea ei de colanţi preferată.

Însă vestea unui website nou apărut, total misterios, AshleyRank.com, se răspândeşte precum gripa în februarie şi, pentru prima oară de când erau la grădiniţă, orice fată poate participa la cursa pentru popularitate.

Lauren Page vede în asta un mod de a pătrunde în cercul lor, Ashley Li şi Ashley Alioto o cale de a urca pe scara socială, iar Ashley Spencer doar o modalitate de a demonstra că nu e loc pentru nimeni altcineva în afară de ea însăşi în vârful clasamentului.

3.

E PETRECEREA EI ŞI-O SĂ FACĂ O NEBUNIE, DACĂ AŞA ARE EA CHEF…

Ashley Spencer consideră că ziua ei este cel mai important eveniment după… în fine, OK, e pur şi simplu cel mai important eveniment, şi punct!

De aceea, când lista invitaţilor este întocmită, rezultatul este un adevărat Who’s Who al celor mai cool adolescenţi din San Francisco. Iar pentru cei care nu ştiu dacă se află sau nu printre preferaţi, petrecerea aceasta în mod sigur va trasa hotarele indiferenţei cu tuşul cel mai clar şi de neşters.

Ashley vrea să arate că există un motiv pentru care ea s-a aflat în vârful piramidei sociale întreaga ei viaţă şi nu are de gând să se lase detronată de un clasament apărut pe un website jalnic. În acelaşi timp, i-ar plăcea să rezolve şi problema pierderii iubitului. Oare i se vor împlini toate dorinţele de ziua ei? Sau mai degrabă, fiind petrecerea ei, va putea face şi-o nebunie, dacă aşa are ea chef?

4.

NUMAI FETELE PUTERNICE SUPRAVIEŢUIESC

Planul lui Lauren Page era simplu: să treacă printr-o transformare spectaculoasă, să intre în gaşca Ashleys şi apoi să o distrugă complet din interior.

Singura problemă este că, ajunsă acum una dintre „reginele” clasei a şaptea, Lauren nu mai este atât de sigură că vrea să-şi ducă planul la îndeplinire – mai ales pentru că Sadie, care-i fusese cândva cea mai bună prietenă, şi-a făcut şi ea un plan să răstoarne supremaţia celor trei Ashley.

Acum, obiectivul lui Lauren s-a schimbat: trebuie să salveze gaşca Ashleys! Însă cum Ashley şi-a luat ca prieten un băiat oarecare şi fără un sfanţ, Lili nu mai vrea să audă de machiaj şi haine la modă, iar A.A. nu mai crede în loialitatea lui Ashley, se mai poate face oare ceva? Sau gaşca Ashleys se va destrăma cu adevărat?

Ok, in primul rand, observa si altcineva inafara de mine ca una din fetele de pe coperta nu e chiar la locul ei? Adica daca te uiti bine, are aceeasi expresie pe toate copertele, aceeasi pozitie teapana si difera culoarea pielii de pe fata si de pe corp.

Despre actiune…nu pot spune decat ca aceste volume au fost foarte pline de orice si de nimic in acelasi timp. M-am straduit in ultima vreme sa nu dau spoilere, dar scuzati-ma daca aici mai dau cate ceva.

Si acum, ma gandesc ca oi fi eu defecta sau ceva, dar la 12 ani abia stiam ce-i cu Louis Vuitton si nici acum nu-s chiar obsedata sa aflu ultimele noutati in moda, poate din cauza asta n-am agreeat momentele in care autoarea descrie hainele.

Nu ma intelegeti gresit, imi place cum scrie, imi place faptul ca e un echilibru intre dramatism si simplitate, ce nu mi-a placut e tema aleasa. Sincer, am mai citit Melissa de la Cruz inainte, ce-i drept fragmente din cealalta serie (nu-mi amintesc numele) si totusi mi se pare ca putea sa iasa ceva mai bun.

Tema acestor carti ar fi un grup de fete de bani gata, invatate cu luxul, care pretind a fi prietene dar care se injunghie pe la spate cu prima ocazie si dramele lor cum ar fi ca nu s-au asortat la pantofi toate sau ca n-au reusit sa puna mana pe ultima geanta nu-stiu-de-care.

Mi s-a parut superficial si exagerat, mai ales cand una dintre ele alegea sa se adreseze celorlalte cu „frumoaselor” si sa ma tortureze pe mine cu vocea din capul meu care spunea ca asta pe un ton din ala care iti zgarie urechile, pisicos si lingusitor.

Un punct forte as da finalului celei de-a patra carti (poate nu exista o a cincea, pentru ca l-a lasat deschis posibilitatilor) pentru ca vad ca personajele cresc usor fata de cum erau la inceput, Lauren fiind singura exceptie. De altfel, Lauren mi s-a parut cel mai placut personaj dintre ele. In timp ce ele cresc in ochii mei la sfarsit, ea…ramane tot cam pe-acolo. Oricum, Ashley are si o parte buna si il accepta pe Cooper chiar daca nu e bogat,  Lili reuseste sa se impace cu Max si sa iasa din umbra lui Ashley iar A.A. (pe care n-o credeam in stare sa o infrunte pe Ashley) ramane cu Tri si nu mai accepta sa stea sub comanda ei.

Pot sa spun ca ma bucur ca le-a dat fiecareia cate o porecla, as fi murit sa vad de atatea ori „Ashley” intr-un paragraf :))

Daca as fi ales sa fac recenziile pe rand, n-as fi avut mare lucru de spus, pentru ca totul se invarte in jurul unor mici drame care mie nu mi se par a fi ceva ce sa atraga interesul. E o serie buna daca vrei sa citesti ceva usor si n-ai pretentii ca personajele sa fie la un anumit nivel, asa ceva as fi citit cu placere pe la 10-11 ani si intr-adevar, am citit seria prin zilele dintre simulari si teste si alte lucruri stresante, cand parca vrei ca cea mai mare problema sa fie faptul ca nu esti in top 5 in Ashley Rank.

Citate:

“Ashley Alioto — cunoscută de altfel sub numele deA.A. şi parte a triumviratului Ashleys, recunoscut drept elita socială de la Şcoala Domnişoarei Gamble — zâmbi în sus către mama ei.”

„…îşi încrucişă picioarele bronzate cu spray-ul şi tonifiate cu exerciţii yoga de întreţinere, şi îşi spuse că totul o să fie OK. Chiar dacă mai era exact o lună până împlinea super încântătoarea vârstă de treisprezece ani, iar mama ei abia acum aranjase o întâlnire cu organizatoarea de petreceri, totul avea să iasă foarte bine.”

2/5 (totusi, exista o carte sau poate doua care m-au chinuit foarte tare in comparatie cu asta)

2

Si acum putina palavrageala! Uitati antetul! Nu va placeeee? eu il iubesc! Fluturasul ala adorabilicios a stat prin folderele mele o saptamana pana sa imi dau eu seama unde sa ajunga pe blog.Si versurile/citatul/ propozitia aia sau ce o fi (o combinatie intre Girl on fire – Alicia Keys si capul meu) imi plac la nebunie!! Imi stateau in cap de vreo doua luni ultimele doua randuri si le-am gasit si lor un loc pe aici, in sfarsit!  dar ideea o am de la Rose de pe Addicted to… nu, acum e Paper Skyline🙂 Numele asta e asa iubibil❤

Oricum, am fost prea serioasa in ultima vreme, am scris jumate din capitole la O flacara in noapte si YOMYL si acum tre’ sa scriu la mate si nu am cheeeef. Si dau test la franceza din ceva de stiu de vreun an dar, nah! De ce, pisici, nu-mi pune si mie a doua nota? Ii conjug toate alea…*puppy eyes*

Voi ce mai faceti?

446

2 thoughts on “New + Recenzie: Seria „Ashleys” – Melissa de la Cruz

  1. Mie mi-au placut carticelele, chiar au fost dragute cu tot cu exagerarile lor doar ca unicul lucru ce nu se potriveste e varsta fetelor. Ar fi trebuit sa fie macar 15, eu la 12 ani nu aveam nici o cunostiinta despre moda si atatea relatii la activ. Dar nu am intalnit niciodata o fata in genul asta ca sa fac comparatie, poate ca astea pline de bani chiar asa sunt.
    Frumoase schimbari! Imi place mult cum arata😀

Deci...ce parere ai?

