Recenzie Banchetul Nebunilor – Rachel Caine

Bun, am zis ca ma apuc mai serios de recenzii si scriu cand mai reusesc sau cand mai am idei, deci am sa recenzez a patra carte din seria Vampirii din Morganville de Rachel Caine.

Morganville nu este ceea ce pare…
Vampirii domnesc asupra orașului…
Și a tuturor celor care locuiesc în el…

În orașul universitar Morganville, vampirii și oamenii au învățat să trăiască într-o pace relativă. Totuși, unii studenți – cum este și Claire Danvers – știu că, după lăsarea întunericului, învățătura poate fi lăsată pe planul doi, mai importantă fiind supraviețuirea. Și asta, mai ales după sosirea domnului Bishop, tatăl Ameliei – un vampir malefic, dornic de putere și care acționează dincolo de orice reguli. Ceea ce dorește el este inimainabil de sinistru.
Abia în seara unui banchet, la care participă toți vampirii, alături de partenerii lor umani, Claire realizează care este planul lui Bishop… ca și complicata și funesta capcană pe care le-o întinde cetățenilor cu sânge cald din Morganville.

Ca si celelalte volume, este plin de actiune, nu-ti lasa loc sa analizezi ceva ca apare altceva mai intrigant, mai problematic si are si ceva umor ici-colo. E una din putinele serii care nu te lasa sa te plictisesti vorbind despre trecut, desi trecutul are un rol foarte important, vorbind despre vampiri. Amelie, insa, nu da cine-stie-ce informatii despre ea si viata ei (mi se pare normal, trecutul consta de multe ori in slabiciuni, deci nu ar iesi nimic bun daca ea si-ar arata slabiciunile in fata cuiva, mai ales fiind un lider).

Despre Claire…e aceeasi Claire care lupta si care nu accepta sa fie lasata pe dinafara, o eroina ideala, dupa parerea mea. Nu poti sa spui ca se impune prin altceva inafara de istetime, oricum toata lumea o subestimeaza, insa nu se da batuta si in final are de castigat. Si in plus, imi place cum evolueaza relatia ei cu Shane, mai ales ca ii apare latura geloasa.

Apoi din personajele noi: Bishop si Ysandre, normal ca nu mi-au fost pe plac. In primul rand Ysandre imi aduce aminte de un copil rasfatat care e obisnuit ca doar prin numele si influenta (in cazul asta, forta specifica vampirilor si toate celelalte) sa sau a „tatalui” ei poate obtine ce vrea, incluzandu-l pe Shane.

Bishop e exact ce mi-am imaginat ca e:  tipul de personaj intr-adevar crud, spre deosebire de Amelie care incearca sa creeze un echilibru intre oameni si vampiri, pentru el, oamenii inseamna doar hrana si nimic mai mult.

Iar Myrnin e…ei bine Myrnin. E convingator, capabil sa manipuleze si la fel de surprinzator ca intotdeauna. Desi schimba radical situatia, eu tot am prins drag de el. Mi se pare cel mai interesant personaj, nu poti sa stii ce se ascunde in capsorul lui inteligent.

Citate:

„-Hainele raman pe noi, decreta el.

-Majoritatea, aproba ea.

-Imi scot pantofii.

-Foarte bine. Jos cu pantofii.

-Si pantalonii.

-Nu intinde coarda, Claire.”

„-Ce vrei ,Richard?

-Buna intrebare, raspunse Richard. Cred ca vreau o fata draguta care stie sa gateasca, adora filmele de actiune si arata bine in fusta scurta. Dar pentru moment m-as multumi ca tu sa iei lantul de la usa si sa ma lasi sa intru.”

„-Te gandesti la ce ma gandesc si eu? o intreba

-Ma gandesc ca avem aici vreo cincisprezece vampiri si nici picatura de sange, raspunse Claire. Asta era?

-Nu ,eu ma gandeam ca nu mai avem cartofi. Normal ca la asta ma gandeam.”

Nota mea: 5/5

5

P.S. Am de facut o leapsa de la Lizzy, careia ii multumesc mult si despre notele mari, citesc Ashleys, deci aveti rabdare, o sa vina si note mici :))

446

5 gânduri despre “Recenzie Banchetul Nebunilor – Rachel Caine

Deci...ce parere ai?

