Recenzie Ingerul Mecanic – Cassandra Clare

Imi cer mii de scuze ca n-am scris de mai bine de o saptamana, insa am avut simularea la romana la care sper c-am sa iau nota mare (poate 10?🙂  ) si n-am prea putut sta sa scriu sau sa citesc. In plus m-am inscris si la Olimpiada Creatiilor de pe Fantasy Books si am o idee dar nu reusesc s-o pun in word si ma scoate din minti. Back to subject:

M-am decis sa scriu recenzia asta pentru ca daca o mai las sa astepte o sa trebuiasca iar sa ma chinui sa-mi amintesc detaliile care mi-au placut.

In primul rand, Ingerul mecanic e primul volum din seria Dispozitive Infernale de Cassandra Clare.

Sinopsis:

Tessa Gray, o adolescenta de saisprezece ani, traverseaza oceanul pentru a-si gasi fratele. Destinatia ei este Anglia, in plina epoca victoriana, dar ceva terifiant o asteapta in Lumea de Jos a Londrei, unde vampiri, vrajitori si alte creaturi supranaturale bantuie strazile iluminate cu gaz.
Numai vanatorii de umbre, razboinici hotarati sa scape lumea de demoni, mentin cat de cat ordinea in acest haos. Rapita de misterioasele Surori Intunecate, membre ale unei organizatii secrete numite clubul Pandemonium, Tessa afla curand ca ea insasi face parte din Lumea de Jos si ca este posesoarea unui talent rar: puterea de a se transforma, dupa propria-i vointa, intr-o alta persoana. Insa Magistrul, o figura misterioasa care conduce clubul, nu se va da in laturi de la nimic pentru a face ca puterea Tessei sa-i apartina.
Fara prieteni si haituita, Tessa se refugiaza la vanatorii de umbre de la Institutul din Londra, care jura sa-i gaseasca fratele daca ea isi va folosi puterea pentru a-i ajuta. Tessa descopera ca e fascinata, in aceeasi masura, de doi prieteni buni: James, a carui frumusete fragila ascunde un secret mortal, si Will, cel cu ochi albastri, ale carui stari de spirit schimbatoare, alaturi de o ironie caustica ii tin pe toti la distanta… pe toti in afara de Tessa. Pe masura ce cautarea lor ii atrage tot mai adanc in inima unei urzeli oculte care ameninta sa-i distruga pe vanatorii de umbre, Tessa isi da seama ca ar putea fi nevoita sa aleaga intre a-si salva fratele si a-si ajuta noii prieteni sa salveze lumea… si ca dragostea poate fi cea mai periculoasa magie.

Recenzie:

Iata-ma din nou printre nefilimi…ei bine, nu de la inceput, dar tot pe acolo. Oricum, nu am nicio idee care din cele doua serii – Instrumente Mortale si Dispozitive Infernale – a fost prima. Din ce am inteles mai sunt si unele despre Magnus Bane, pe care abia astept sa le citesc.  Cassandra Clare a creeat…a creeat. Asta e o lume care mi-ar placea! Acum ma astept sa iasa de pe fiecare alee intunecata vreun vanator de umbre cu o stela in mana si ceva rune pe el.

Oricum, Tessa este o eroina atat de draguta!!

Pur si simplu, e atat de inteligenta si face niste deductii bune si toate cele, apoi BUM! Apare o scena in care pune genul de intrebari care, teoretic, „nu se pun”

Si-mi place ca e incapatanata. Foarte. Si citeste, alt punct forte. In plus, reactioneaza cateodata exact in stilul meu, cand greseste, intelege ca a gresit dar nu admite nici in ruptul capului.

Apoi ce nu mi-a placut la cartea asta: finalul. Groaznic. Sorry Lexy, dar deocamdata sunt team Jem! Desi cand s-a intors la Magnus, mi-a fost oarecum mila (compasiune bla bla bla) pentru Will, insa nu pot sa cred cat de nemernic a putut fi. In locul Tessei, ii trageam vreo doua peste ochi, iar cine ma cunoaste (aka siis) stie ca o fac atunci cand ma enervez. Tessa simte…ce simte sincer, iar el a interpretat totul ca pe…ce? O afacere profitabila pentru amandoi. Nup, nu nu, nu merge asa. Jem n-ar fi crezut niciodata asta!

Ce regret eu la cartea asta e faptul ca n-am putut s-o citesc dintr-o bucata. Pur si simplu n-am vrut sa aflu, stiam eu ca Nathaniel nu e  de incredere (nicio legatura cu Nathaniel al meu din OFN…ironic, nu?) dar poate scoala a fost de vina, m-am oprit, am citit si altceva intre timp, nu mi s-a intamplat pana acum. Oricum, acum ma apuc de volumul doi iar dupa asta (asteptarea ma omoaraaa) si dupa ce termin si chestiuta asta numita Ashleys (o sa fac recenzie la toata seria, nu pe rand, nu-s masochista)  o sa ma apuc (finally) de Divergent. Tot sperasem ca pot pune mana pe Insurgent dar nop…BTW mi-am luat tableta!!! E grozava, inca un mod de a pierde timpul :))

In concluzie, cred ca cel mai mult apreciez la cartea asta personajele. Au niste replici…miam-miam🙂

Asa, iata citatele:

-James Carstairs! Jem! Unde esti,ticalos tradator? (Will ->Jem)

„-In numele Ingerului,e a noua bolgie a Iadului aici…

-In a noua bolgie a Iadului e frig.

 …….

-Cat despre temperatura din Iad,domnisoara Gray,lasa-ma sa-ti dau un sfat.Tipul chipes care incearca sa te salveze de la o soarta cruda nu se inseala niciodata.Nici chiar cand zice sa cerul este purpuriu si e facut din arici.”

„-Casa in care o tineau pe Tessa,mi s-a spus ,era un bordel din Lumea de Jos care se ocupa de mundanii cu gusturi neobisnuite.

-Will,nu sunt deloc sigura…

-Hmmm,spuse Jessamine.Nici nu ma mir ca erai atat de nerabdator sa te duci acolo,William.”

„-Probabil va trebui sa daramam usa…

-Sau,spuse Jem intinzand mana si rasucind manerul,poate ca nu.

             Usa se deschise spre un paralelipiped intunecat.

 -Asta-i pur si simplu lene,zise Will.”

   „-Albastrul nu merge cu orice,ii spuse Will.De exemplu,nu merge cu rosu.

-Dar eu am o vesta cu dungi albastre si rosii,intervene Henry.

-Si daca asta nu e o dovada ca cele doua culori n-ar trebui in ruptul capului sa fie alaturate,atunci chiar nu mai inteleg.

„Camille merge delicat.Ca un paun in padure.Nu ca o rata.

-Eu nu merg ca o rata.

-Imi plac ratele,remarca Jem.Mai ales cele din Hyde Park.Iti aduci aminte cand ai incercat sa ma convingi sa hranesc ratele salbatice din parc cu o placinta cu carne de pui,ca sa vezi daca ai putea sa cresti o specie de rate canibale?

 -Si ele au mancat-o,isi aminti Will.Bestiute insetate de sange.Sa n-ai niciodata incredere intr-o rata.”

” -Te gandeai sa ma mananci? O intreba Will.

  -Nu!

 -Nu te-ar condamna nimeni,zise Jem.El e foarte enervant.”

„-Adica nu ai de gand sa vorbesti in seara asta,spuse Tessa.Deloc.

-Nu daca nu-mi dai tu instructiuni sa o fac,zise Will.

-Poate ca va fi o seara mai buna decat am crezut.”

 „-Nici chiar asa.Uneori imi vine sa-l strang de gat.

 -Si cum Dumnezeu faci de te abtii?

-Merg in locul meu preferat din Londra,zise Jem,si stau si privesc apa,si ma gandesc la continuitatea vietii si la cum curge fluviul,ignorand micile suparari ale vietii.

-Si functioneaza?

-Dar dupa aceea ma gandesc cum as putea sa-l omor in timp ce doarme,daca as vrea cu adevarat,si apoi ma simt mai bine.”

„-Cat de nepoliticos! Multa lume care m-a privit a comparat experienta cu cea a privitului la soarele luminos.

-Daca prin asta au vrut sa spuna ca ii doare capul,atunci nu s-au inselat.”

Nota mea 5/5

5

(sper ca observati inghetata🙂 aveam chef de inghetata si voiam sa fac si eu un ratting cu imagini…a iesit asta :)) )

446

14 thoughts on “Recenzie Ingerul Mecanic – Cassandra Clare

  1. Numai pareri de bine am auzit despre cartile Cassendrei. Am primele doua volume din IM. Deabia astept sa le citesc. Sper sa reusesc sa cumpar si seria asta. m-ai facut tare curios. imi place recenzia ta.

  2. Eu am citit doar primele 2 volume din DI😀 Sorry, team Will. Mi-a luat mult pana sa ma hotarasc, si il plac mult de tot pe Jem, dar pur si simplu.. Will 8-> Mor de ciuda ca e un fraier mare de tot (de Will zic) dar o sa vada el :)) Oricum, recenzia e frumoasa, ar fi dragut sa pui 1 imagine, 2, cu personajele😀 Gasesti pe net o tona❤ Si sunt superbe🙂 Willl❤

    • Am facut o postare numai despre Jem si Will mai inainte :)) Eu n-am citit decat primul volum deocamdata si m-am suparat rau de tot pe Will, da tot e iubibil rau…de-aia tin si cu Jem🙂

  3. Will e pur si simplu prea epic. Are niste replici si apucaturi de razi o saptamana:)) Cel putin eu m-am distrat pe tot parcursul volumului, pana la final evident, cand domnul Herondale face pe smecherul si se joaca cu sentimentele Tessei. Am citit seria asta ( exceptie facand Printesa mecanica, deoarece nu ma apuc de citit in engleza ca se strica farmecul) si cred ca imi place mai mult ca IM, adica Jace e super simpatic si la randul lui are niste replici dementiale, ca da , e un Herondale, insa Will mi-a ajuns la inimioara mai repede.
    Jessamine mi s-a parut o mare ticaloasa ( in Printul mecanic i se amplifica ticalosenia), iar Nathaniel…pff..mi s-a parut o buna gluma inca de la inceput. Cu asa frate as prefera sa fiu singura la parinti:)) Tessa se gandeste non-stop la el cat ciudatele alea siameze o tin inchisa si indura totul de dragul lui, iar el…Nemernicul!!! Nici nu vreau sa imi amintesc.
    Cat despre Jem..imi pare rau de tot ce a patimit si mi se pare absolut dragut ( canta la vioara, cum sa nu fie dragut?), insa niciodata nu mi-au placut baietii buni. Pana la urma fetele tot la aia cu probleme se intorc indiferent de cat de simpatici sunt pretendentii lor cei buni la suflet:)) Asa ca….just leave her, Jem. Vei sfarsi cu inima franta.

    • Stiu…mi-e mila de Jem, dar Will tot e mai dragut😀 L-as lua numai sa-l aud vorbind de carti si cu replici din alea d’ale lui dar pacat ca nu ma pot marita cu personaje🙂
      Am urmarit mai mult relatia Tessei cu Jem si Will dar normal ca nu mi-au placut Jess si Nate, ea e naiva si disperata si el e un profitor, n-are ce sa-ti placa la ei, poate doar putina compatimire pentru Jessie

Deci...ce parere ai?

