Despre critici lipsite de respect

Nu aveam de gand sa scriu postul asta, imi cer scuze ca nu sunt activa in weekend, insa parca in timpul saptamanii e o scuza mai buna sa scriu pe blog decat sa-mi fac temele🙂. In weekend stau cu ochii in ecran la diferite seriale in functie de ce am chef atunci: romantism, actiune etc. si de obicei mi se misca foarte lent netul, deci nu pot deschide decat 2-3 tab-uri.

Oricum, acum de dimineata, fata de alte zile de luni, nu mi s-a mai umplut mailul de news-letter-e si am avut doar doua. Nu o sa spun care si de la cine, dar unul era de la o recenzie a uneia din cartile lui Lauren Kate. Eu n-am citit-o, n-am o parere buna sau rea despre ea, dar am auzit, ce-i drept mai putin decat de alte serii, insa nu am auzit lucruri rele. In cel mai rau caz critici minore la adresa personajelor.

Insa  am observat de mai mult timp ca autoarea blogului nu se sfieste in a folosi injuraturi pe care ochii mei evita sa le citeasca atunci cand dau de ele. Da, inteleg sa zici la nervi ceva, dar de la a-ti varsa nervii un moment-doua pana la a scrie asa ceva intr-o recenzie mi se pare lipsit de bun simt. Pana la urma autoarea aceea a scris o carte, care nu numai ca a aparut in tara/statul ei dar a fost tradusa in sute de limbi si a ajuns pana aici, cum poti sa jignesti munca ei doar pentru ca tie nu ti s-a parut demna de biblioteca ta? Fata/femeia (nici nu stiu, desi as mai intelege la cineva de varsta mea sau cam tot atat de mare, dar cred ca e vorba de un adult, totusi) sustine ca doreste sa arate ca nu numai literatura Young Adult trebuie sa ne atraga interesul, dar totusi, de la a promova o semi-campanie pentru cartile clasice pana la a comenta vulgar cartile care nu ii plac, ce-i drept nu sunt toate recenziile in limbajul asta, doar cele care domnisoare (presupun si eu ) nu i-au placut. Insa, totusi, poate ca si altii au facut exact ce am facut eu: au dat unfollow, iar apoi vede ca nu are multi urmaritori. Din cate stiu eu, n-am scris nicio recenzie in care sa folosesc expresii de genul asta si cred ca nu am scris pe blog vreo injuratura foarte grava sau am marcat-o (***) dar nu mi se pare normal sa scrii cuvant cu cuvant injuraturi pe blog.

Poate ca sunt eu de moda veche dar multor oameni presupun ca nu le convine sa critici literatura in acest mod, e una cand auzi o injuratura si alta cand o vezi scrisa (si nu ma refer la uzualele „Ce dracu?!” pe care orice autor le-a folosit cel putin o data)

446

P.S> pisoii castiga!!  asa arata mai nou bloguletul! sper ca va place :)o sa schimb si antetul dar nu chiar acum, cand imi fac timp sa fac unul nou

3 gânduri despre “Despre critici lipsite de respect

  1. In primul rand, CE DRAGUT E FUNDALUL!! si semnatura e adorabila!!
    Apoi, si eu am aceasi parere. Si eu am criticat carti care nu mi-au placut dar am evitat sa fiu vulgara, pentru ca din moment ce citesti ai cat de cat un vocabular care te impiedica sa spui chiar asemenea lucruri. Mi se pare aiurea, asa cum ai zis si tu autorul ala trebuie respectat pentru munca lui, indiferent daca tie iti place sau nu.

    P.S. Mie mi-a placut Damnare :)))

    • Eu abia am reusit sa fac rost de ea in format ebook si n-am apucat sa o citesc avand alte carti normale (evident, prefer sa dau pagina cu mana, dar ebookul e de ajutor oricum) insa nu mi se pare normal ca un autor ce a publicat si a reusit sa fie atat de popular si tradus sa fie criticat asa de dur si lipsit de respect🙂 deci sa schimb semnatura? si ma bucur ca-ti place fundalul, chiar a fost mai greu de realizat decat altele si chiar ma gandeam ca mi-ar placea tema asta dar nu se potriveau celelalte, am fost fericita ca au castigat pisoii🙂

Deci...ce parere ai?

