Jane Austen

Da, da! Stiu ca n-am mai scris de mult, imi cer scuze, dar am fost plecata tot week-endul🙂 Si ieri, 16.12 a fost ziua unei foarte cunoscute scriitoare pe care o admir.

Jane Austen
(1775-1817) – prozatoare engleza

A fost o romanciera engleza din perioada romantica (pre-victoriana). S-a nascut in 1775, intr-o familie cu 6 frati si o sora. In 1783, Jane, impreuna cu sora ei Cassandra, si-a inceput educatia la Oxford, urmand traditia familiei, dar mai putin de 3 ani mai tarziu ambele surori au trebuit sa se intoarca acasa, datorita situatiei financiare a familiei.

Austen a continuat sa citeasca, avand acces la intreaga biblioteca a tatalui ei, iar intre 1793 si 1795 a scris primul roman, Lady Susan.

Datorita viziunii sale asupra vietii interioare a femeilor si maiestriei ironiei, ea a devenit fara îndoiala cea mai notabila scriitoare a epocii sale, cu o influenta deosebita, chiar daca, în timpul vietii, nu a avut prea mult succes, publicand doar patru romane.

Opera ei a fost alcatuita din romane de analiza psihologica cu accente de satira sociala antiromantica si antisentimentala, evocand viata lipsita de evenimente a nobilimii de la tara. Bibliografie:

Romane

  • Sense and Sensibility (1811)
  • Pride and Prejudice (1813)
  • Mansfield Park (1814)
  • Emma (1815)
  • Northanger Abbey (1817)
  • Persuasion (1817)

Nu, nu am citit toate aceste carti, am citit Mandrie si Prejudecata si m-am indragostit de felul ei de a scrie, vreau sa spun, am citit asta inainte de Twilight cand chiar nu aveam niciun fel de atractie pentru lectura deci a fost ceva special.

P.S. Am ramas in urma, mai am o autoare pe care toate o stiti.

444

2 gânduri despre “Jane Austen

  1. te iubesc!!!!!!! dintre toate autoarele pe care le puteai alege ai ales-o pe asta… pur si simplu incredibil-si eu -nu ti-am spus eu odata ca suntem gemene-o ador pe scriitoarea asta, si , la fel ca si tine, tot mandrie si prejudecata… toate sentimentele si mandria si orgoliul… din mandrie si prejudecata ,.,…cei drept am mai citit si ratiune si simtitre… dar e inferioara-dupa parerea mea fata de mandrie si prejudecata….s, daca tot ti-a placut-sper sa nu te superi pe mine-uite*te si peste jane eyre-am inceput cartea asta, si pare incredibila….

Deci...ce parere ai?

