Recenzie: Balul fetelor moarte – Rachel Caine

Uite ca mi-am adus si eu aminte ca mai tre’ sa fac si altceva decat sa va povestesc despre viata tragica din clasa a opta, deci ma pun azi sa fac recenzii. Totul a pornit de la faptul ca a trebuit sa ma re-apuc de Jurnalele Vampirilor caci trebuie sa fiu la curent cu tot ce e legat de Damon intr-o luna pentru Battle of Crushes si m-am gandit sa incep sa le fac recenzie, dupa mi-am adus aminte de …18 carti care asteapta si ele la rand.

Deci, azi fac cat pot. Incepand cu „Balul fetelor moarte” al doilea volum din Vampirii din Morganvile de Rachel Caine.

Sinopsis:

Bine ati venit in Morganville, Texas! Nu ramaneti pe afara dupa ce se lasa intunericul…

Claire Danvers nu duce lipsa de provocari…cum ar fi viata printre creaturile noptii. Partea buna este ca are un strasnic vecin de camera (care are obiceiul sa dispara odata cu rasaritul soarelui). Si un nou iubit (care are talentul de a da vesnic de necazuri).  Intre timp o fratie isi organizeaza anualul Bal al Fetelor Moarte si-surpriza-Claire si prietena ei Eve, proscrisa ca si ea sunt invitate.  Fetele se duc la petrecere sperand sa gaseaca acolo ajutorul de care au nevoie pentru salvarea lui Shane. Dar cand afla adevarul motiv al invitatiei, intregul iad se dezlantuie fiindca de data aceasta vii si mortii deoportiva sunt gata sa sfasie cotina noptii.

Stiti cu ce emotii am inceput-o? Adica, l-au omorat pe Michael, ce naiba!? Bine, de fapt, nu l-au omorat dar totusi, autoarea trebuia sa se gandeasca si la sufletelul nostru. Daca nu as fi avut al doilea volum la indemana, as fi explodat de suspans – d-aia imi place sa cumpar seriile cu cat mai multe volume deodata.

Normal, nu mi-a placut de tatal lui Shane, prin carte parca zicea ca seamana Shane un pic cu el, dar eu cred ca de loc! O fi fost de plans situatia prin care au trecut cu sora lui, dar nu e nicio scuza sa apari in prag si sa-l omori pe cel mai bun prieten al fiului tau.

Apoi si transformarea fantomei-Michael in vampirul-Michael (stiam ca poti fi transformat din om in vampir, dar nu si din fantoma in vampir, un plus pentru originalitate – desi erau mai multi factori care contau acolo, cum ar fi ca Michael murise in incercarea nereusita a lui Oliver de a-l transforma ). Mi s-a parut prea…scurt. Pur si simplu acum era om/fantoma, urmatoarea secunda pa-pa-pam! Vampir!

As fi crezut ca dureaza, ca o sa-i ia timp sa se transforme cum era logic, se obisnuia greu si toate cele, in schimb, e transforma si apoi hai fuga dupa papa. Eu care credeam ca Michael e ala pacifist, mi s-a parut chiar cam entuziast.

Oricum, trecem peste. Moare Brandon. O.o

Mare chestie, oricum nu-mi placea. Dar pentru vampiri e mare chestie, apoi e mare chestie si pentru mine, Claire si Eve (Michael e vampir). Pentru ca acuzat ca l-a omorat e Shane. Si Oliver chiar vrea sa-l omoare pe Shane in fata tuturor ca un fel de razbunare ca nu i-a dat cartea aia din volumul trecut.  Desi Shane avusese doar ghinion de a se afla la locul nepotrivit si de a avea prea multa incredere in tatal care si-a inchinat viata uciderii vampirilor.

Altceva…sfarsitul lasa clar loc pentru continuare pentru ca (virgula) Claire se baga in alta belea ca sa fie sigura ca-si protejeaza prietenii. Accepta sa fie omul (in absolut toate sensurile) Ameliei si ascunde asta de prietenii sai.

Mdah, nu mi-a placut prea mult volumul asta. Poate pentru ca trei sferturi din carte a lipsit Shane, poate pentru ca intriga mi se pare cam slaba de data asta (posibil din cauza faptului ca am citit restul volumelor si comparativ cu ele primele 2-3 sunt cam slabute) si titlul. Balul fetelor moarte nu mi s-a parut ca a avut mare importanta in carte, cel putin in ochii mei nici nu avea rost.

Si cam asta e, va las cu niste citate, un punct in plus asi da pentru faptul ca a fost un pic mai mult dramatism in acest volum, adica au avut mai multe replici mai profunde, insa ce mi-a mai placut a fost faptul ca, desi in situatii dificile, Claire variaza de la maturitate la copilarie foarte mult, mi se pare ceva ce este un obicei al fetelor de 16 ani din carti si filme.

-Prietenii iti aduc moartea ,in Morganville.
-Nu,il contrazise Eve,asezandu-i o mana palida pe genunchi.Shane,dragule,in Morganville prietenii sunt singurii care te mentin in viata.

„Usa bucatariei se dadu din nou de perete. Era Shane, de data asta, cu o bere intr-o mana.

-Ce miroase a ars?

-Creierul tau.”

I-am simtit lipsa in carte deci m-am gandit sa las citate in care sa apara si el. Doar ca sa nu va speriati, ca nu lipseste de tot.

Nota mea e 4/5

4

2 gânduri despre “Recenzie: Balul fetelor moarte – Rachel Caine

1. ,,autoarea trebuia sa se gandeasca si la sufletelul nostru” serios???? dar tu, mataluta, te gandesti la sufletelul nostru cand inchei capitolul exact cand e mai interesant????in rest, inc ea mai mare parte sunt de acord-desi, eu personal daca nu as fi citit titlul la cartea asta, nu m-as fi gandit in veci sa ma apuc sa citesc… si chiar daca nu a avut mare legatura cu textul-cea, ce , trebuie sa recunosc un minus destul de mare, tot mi se pare destul de original… acum vroiam sa te intreb-stiai, ca DEFAPT, seria are vre-o 12 titluri????? si in romana nu sunt traduse decat primele 7 sau 8 (de fapr tu pana la care le ai, pentru ca eu am citit doar primele 6)….. si totusi, cred ca o sa mai avem ceva de asteptat, avand in vedere, ca,leda, nu a tradu nici macar spin-off-de la academia vampirilor,bloodlines parca… deci, in fine un week-end placut, si… succes la teza/ele pe care o/le mai ai….

• Merci, eu am primele 7 carti :))) si pana acum am omorat eu vreun personaj la sfarsitul capitolului…bine, o voi face, poate, dar chiar mi-a fost mila de aia care au luat cartile pe rand, cat au trebuit sa astepte :)) al optu-lea volum ma bate gandul sa dau mail la autoare pentru el🙂 dar n-am curaj bloodlines am inteles ca e in curs de traducere sau ceva de genu’ si vor s-o termine in 2013 dar nu-s la curent cu toate deci e posibil sa ma insel