Recenzie Casa de Sticla – Rachel Caine

Biiiiiiiiiine! Ma apuc din nou de recenzi.

Asa, Casa de Sticla primul volum din seria de…stati asa sa numar…12 carti, OMG inca o serie kilometrica! Si din astea 12, 8 au aparut in Romania, 7 le am si eu.

Oi fi avand eu vreo fixatie cinica ciudata pe vampiri, dar uite ca iar mi-a picat in mana o serie in care ei sunt subiectul principal…tata a inceput sa se uite urat de fiecare data cand citesc ceva crezand ca citesc tot de vampiri…mi-as fi dorit sa nu fi trecut si eu prin faza de „obsesie twilight” cand aveam 12 ani ca atunci i-am inoculat tatei ideea ca eu citesc chestii aiurea, sau sa fii trecut mai subtil ca fara seria aia probabil ca nu mi s-ar fi starnit interesul pentru carti.

„Bine ati venit in Morganville, Texas! Nu ramaneti pe afara dupa ce se lasa intunericul…”

Ei bine, pentru cei ce ati auzit de serie, de autoare dar n-ati indraznit sa puneti mana pe carti…Ce-ati pierdut….!

Deci mie mi s-a parut…electrizanta! Desi la inceput nu m-a atras, niciodata nu mi-a placut sa incep o carte, dupa ce termin o alta care-mi place. Pur sis implu am impresia ca mai bine decat ce-am citit inainte nu se poate, si apoi ma prinde intre pagini si urmatoarea!

La asta eram pregatita sa renunt, dupa 5-10 pagini. Incepea cu Claire Danvers, o fata desteapta (adica genul super-destept care memoreaza tot citind, iubeste fizica, matematica, chimia – intelegeti acum de ce voiam sa renunt) de 16 ani care a intrat deja la universitate si ajunge din diferite motive nu la universitatea mare la care ii era locul ci la cea din Morganville, micuta si prapadita. Si acolo fetele mai mari, printre care Monica, fata primarului, se tot iau de ea, ajungand s-o raneasca grav in unele cazuri. Am crezut ca e genul „Bella” care vrea sa se rezolve situatia dar nu prea ajuta, dar pana la urma ea s-a ocupat singura de situatie desi risca multe. Asta mi-a placut la Claire, desi nu e ea prea puternica si stapana pe situatie incearca sa fie.

Ah, normal mi-au placut si baietii! Michael – un blond angelic fantoma si Shane…un…om, unul foarte atragator! Nu spun multe despre ei ca stric farmecul. Michael e genul de baiat pe care parintii tai l-ar primi cu bratele deschise. Iar Shane e exact opusul, atitudinea delasatoarea, de tip smecher si incapacitatea lui si de a-si gasi un job fiind doar trei dintre motive. Amandoi au ajuns sa aiba iubite…total opusul lor. In timp ce Michael este atat de respectuos si amabil, iubita lui, Eve, este o goth, nu emo, GOTH!, care nu se abtine de la injuraturi creative. Oh si Shane, puternicul, increzatorul, Shane, este (ma rog, va fi) cu micuta de Claire…ce pot sa zic…nu pot decat sa ma pun pe mine in locul ei si sa urlu de bucurie :))

Eu cam asa o vad.

Actiunea…mai importanta se petrece destul de tarziu, Claire trebuie sa gaseasca cartea cea contine secretul regenerarii, recreerii, refacerii(…) imi sta pe limba, am incercat cel putin 35 de cuvinte cu „re-” in fata si tot nu-l gasesc pe cel potrivit ma rog secretul crearii vampirilor.

Ca si…legenda, sa zic asa, este cea mai apropiata dintre cartile pe care le-am citit de caracteristicile de baza a speciei vampirilor. Si nu e nici genul de amestec, nu e complex, orice om cunoaste datele de baza despre vampiri, nimeni nu ar avea ce sa reclame ca fiind mult prea departe de legenda de baza.

Imi place ca (virgula – ador sa fac paranteza asta din cand in cand, sunt numai eu sau oamenii nu mai stiu de cacofonie?)  Claire nu se considera deloc importanta, insa aduce o schimbare asa mare oraselului, asta se vede mai ales din urmatoarele volume, dar gasirea acelei carti, da peste cap toata linistea – nu pot sa zic pacea, e vorba totusi de un oras de vampiri – din Morganville.

Comparativ cu celelalte volume – avantajul de fi citit si restul – este mai slaba prima carte, putina actiune, poate si prin faptul ca (virgula, din nou) Claire este putin mai…amarata, sa zic asa decat in celelalte volume, mi se pare descurajata, parca as si vedea-o cu ochii tristi…ah, si ceva m-a deranjat pe parcursul celor 4 carti si jumatate pe care le-am citit, pe numele Domnului, cum sa-mi imaginez prin ce trece ea, daca nu mi se descrie cum arata. Ochii am dedus ca-s albastrui – dar nici asta sigur, iar in capul meu are parul saten deschis spre blond. Acum, ma scuzati daca e scrisa acolo o descriere, ori e sumara, ori e printre randuri pentru ca eu n-am dat de ea.

Ce-mi place e faptul ca deja se simte diferenta intre Claire dinainte de a ajunge in casa Glass (Casa de sticla) la sfarsitul cartii este cumva…mai puternica, mai increzatoare.

O sa incep sa va spun nr de pagini: 382

Si citate:

„-Hei! nu in fata copilului. Doar ai vazut biletul. 

-Copilul?

Asta durea. Claire lasa sa cada farfuriile pe masa cu un pic cam prea multa putere. 

-Biletul?

Shane ii intinse o hartie impaturita. Era un bilet scurt si dragut, semnat „Michael”…si-i informa ca ea e minora si ca ei doi ar trebui sa se poarte cu grija cat timp stateau in casa.

Simpatic. Claire nu stia daca sa fie enervata (Nota: traducerea era „sucarita” cuvant care am ajuns sa-l detest, deci o sa-l schimb) sau flatata. Dupa o scurta meditatie optiunea ei fu…enervata.

-Nu sunt un copil! Sunt…cum sa zic, doar cu un an mai mica decat Eve!

-Iar fetele sunt mai mature, interveni Eve, clatinand din cap cu un aer intelept. Asa ca esti cu vreo 10 ani mai mare decat Shane. 

-Nu serios! Insista Claire. Nu sunt un copil!

-Cum zici tu, copile, raspunse Shane, cu blandete. „

Nota: 4/5

4

_____________________________________________________

Dupa secole am mai facut si eu o recenzie!!! Aleluia! Sper sa reusesc sa le pun mai des ca am vreo…multe carti de citit, de facut recenzii, de cumparat/cautat :))

23 de gânduri despre “Recenzie Casa de Sticla – Rachel Caine

    • Shane!!! Desi inafara de Michael care mi s-a parut…prea politicos pentru gusturile mele :)) si prea responsabil, nu prea stiu din ce sa alegi…dar Shane este exact cum as vrea eu sa fie iubitul meu…mai putin partea cu tatal psihopat :))

        • :)))) sunt convinsa ca e super hot si asa mai departe dar eu l-as vedea ca pe frate-miu, cel putin pana acum asa l-am vazut….m-ar scoate din toate belelele :))

        • cred ca e primntre putinele carti in care imi place mai mult un personaj secundar decat unul principal🙂 oricum, si Shane e o mare figura :))) sa-l vezi acusi pe Myrnin, ala da tip infricosator :))))

        • Oh, l-am vazut deja…nu stiu mie imi cam place de el…mi se pare de treaba, cand nu e nebun. Cel putin mie nu mi-a inspirat teama…:)) dar mult timp mi l-am imaginat ca un timp 40 de ani si dupa mi-am dat seama ca poate sa arate de 20 de ani ca el oricum e superbatran :)) si oliver in capu’ meu arata ca un batranel :))

        • si la mine la fel arata Oliver!! Mil imaginam un batran chelios cu camasa dintraia cu motive florale, gen Hawai :))))Myrnin mi l-am imaginat ca un tip de 25, sexy si aratos dar putin cam nebun pentru gustul meu :)))

        • Deci exact asta e versiunea mea de Oliver! :))La Myrnin (prima chestie – am ras asa de mult cand am citit prima data numele, ma asteptam sa fie vreun fanatic credincios sau ceva de genu – chit ca e vampir) eu abia pe la sfarsitul volumului 4 m-am gandi „Ma, n-are cum sa nu fie tanar, toti vampirii sunt tineri…doar ca mai batrani…” Am si eu o logica-n mine :))

        • Pe bune, nu mi l-asi putea inchipui pe Oliver tanar! E ciudat. Oricum, dintre fete mi-a placut mult Eve, genul meu de eroina:X

        • Cred ca este prima carte in care chiar imi place eroina…adica mult! Imi place Claire, imi place cum „creste” pe parcurs, faptul ca nu sta degeaba cand vede ca sunt probleme, ca infrunta totul si nu fuge chiar daca e doar un copil…:) Cred ca e prima carte la care imi place cam tot asa cum e

        • Ah, si Georgi imi place, da ea nu-l alege pe Roman, macar reduceri sa-mi dea daca nu-mi face pe plac, daca nu…o tin eu minte :)))) Voiam sa te intreb, tu ai pe blog lista cu blogurile pe care le urmaresti ordonate alfebaetic, ce widget folosesti ca mie „Blogs I follow” nu mi le ordoneaza si vreau sa le pun si eu

        • te duci in legaturi si faci o categorie noua, ai vazut la mine am scris ”le citesc”. si dupa adaugi legaturi, dar setezi la categorie aia pe care ai facut-o. o sa se ordoneze singure, in mod alfabetic🙂

        • cand adaugi legatura, ai in ultimele optiuni detalii despre linkul respectiv. ei acolo iti cere si poza, si nota pe care o oferi blogului, si alte chestii. in spatiul de poza pui adresa url pe care o copii de la poza pe care vrei sa o pui🙂
          nu e nici o problema, ma poti intreba orice oricand :*

  1. deeeci… dupa ani si ani lumina am trecut si eu pe aici… ce pot sa spun-eu mam indragostit de seria asta si am terminat destul de recent 7 din 8 volume-au fost pur si simplu incredibile(si daca are cineva si volumul 8 in format electronic i-as fi recunoscatoare sa mi-o trimita pe deux.yeux_bruns_pour_toi)…. deci, in primul rand sunt destul de acord cu tine-si mie-ar placea sa am un iubit in genul lui shane… in schimb, nu am fost de acord cu tine-personajul lui clair este unul evoluetiv-cred ca asa se spune despre un personaj care evolueaza-iar spre sfarsitul cartilor –sau celor citite de mine e un personaj mult mai puternic si matur…. in fine, asta e parerea mea-desi mai erau muulte faze amuzante pe acolo-si, o seara frumoasa si un rest de week-en , cat a mai rams din el -reusit, sau sa-ti spun o saptamana frumoasa????

Deci...ce parere ai?

