15 STW – 9

9.Greu e sa scrii o poveste buna.Avand in vedere ca tu scrii deja bine si ai o anumita vechime – si nu numai pentru ca zic eu asta :) )) – inseamna ca ai si experienta. Spune-ne ingredientele secrete ce trebuie adaugate pentru ca povestea sa aiba succes.

Defineste „succes”…Oricum, nu cred ca sunt secrete. Iti dai seama de ele pe parcurs, tot ceea ce trebuie sa faci e sa incepi. Presupun ca daca vrei sa scrii, ai citit ceva inainte care te-a determinat sa faci asta. Eu una nu as putea sa-mi pun pur si simplu ideile pe aici fara sa ma uit sa vad cum fac altii.  Primul lucru cred ca ar fi sa scrii cat mai corect, altfel degeaba mai incerci. Nimanui nu-i face placere sa citeasca ceva plin de greseli. Si al doilea, e sa stii ce fel de persoana e personajul principal. Sa te transpui pur si simplu in el. Sa poti sa expui tot ce simte si tot ce face/vede el astfel incat cei ce citesc sa se simta prezenti acolo, alaturi de el.

Apoi, normal, e multa teorie: sa nu exagerezi cu dialogul, se nu descrii prea mult, sa nu faci capitole prea mici pentru ca cititorii isi pierd interesul…

Ceea ce conteaza e sa ai o idee clara asupra ceea ce vrei sa scrii. Ma refer la genul povestii. Eu m-am orientat pe fantasy-romance sa zicem, as fi vrut eu sa fiu destul de inestrata pentru ceva psihologic, politist sau simplu romantic dar n-am darul de a pastra cititorii doar prin drama, mai mult pe actiune ma axez iar pentru psihologic…mai astept pana ce creierul meu va putea sa tina pasul cu genul asta. Deci trebuie sa vezi ce te atrage. Apoi incerci sa scrii in particular 2-3 capitole, faci o pauza de o saptamana – o luna – un an, cat vrei tu si recistesti apoi iti dai seama cat de bine a iesit. Nu intotdeauna daca iti place un gen, poti sa scrii in acel gen. Spre exemplu mi-am dorit mereu sa scriu un roman psihologic-romance sau ceva de genu’, am incercat, n-am avut succes deci eu astept pana ce ajung la facultate la psihologie ca sa pot sa scriu despre mintea umana ca deocamdata sunt prea limitata in domeniul asta.

In rest e doar ceea ce simti tu pe moment. Nu poti scrie un capitol despre razboi si ura cand tu tocmai ai primit un cadou care te-a incantat, nu?

Deci...ce parere ai?

