Palavrageala de luni – foarte tarziu!

Ok, nebuna de mine. Ma apuc la 10 sa scriu un post lung. Deci nu stiu in ce zi va fi postat, luni sau marti ca daca ma prinde somnu’ nu mai vad tastele.

Asa, palavrageala de luni. (Sau marti, depinde de cat de somnoroasa sunt.)

Ma chinui de jumatate de ora sa-mi dau seama cum functioneaza lampile cu lava, stiti voi, cele in care se misca lichidul colorat. Nu-mi vine sa cred ce mult imi placeau cand aveam7-8 ani si acum as da cu ele de pamant. Putin imi pasa mie cum funtioneaza, sunt dragute?Sunt. Daca profa de fizica vrea asa mult sa stie sa se duca la fabrica sa afle.

 

Revenind la ziua de azi, nu de maine – maine am fizica, am avut o zi…”minunata”.

Prima ora – stai ca am uitat care a fost prima ora. Ah, da. Franceza. Mdah, s-a vorbit ceva despre Delf, lucruri pe care nu le-am inteles ca eu n-am trimis-o pe mama la sedinta despre orele de pregatire de la scoala. V-am povestit eu cu Delf-ul. Profa vrea sa dau. Eu nu vreau sa dau cu tot cardu’, eu tre’ sa fiu mai cu mot. Dau Delf-ul, dar nu-l dau cu ei. Eu il dau separat, inaintea lor ca dupa sa scot limba la ei si za zic „Eu il am deja! Si voi abia acum il dati!” si cum sa rezisti tentatiei asteia? Pana acum spuneam ca daca nu-s in stare, daca nu ma pricep…ce naiba, am luat la olimpiada si ziceam ca nu stiu nimic, iau eu si aici! (V-am mai povestit eu de curajul care ma cuprinde cateodata)

In rest, toate bune si plicticoase. Geografie. Facusem rost de atlas. Trebuia sa fiu mandra, nu?  Dar apoi, raspund de vreo 2 ori si dupa incepe sa laude un coleg pe nume Y (v-am zis, sa nu se prinda de cine-i vorba daca se intampla sa citeasca asta) ca ii pune 10, ca e de nota 11 („adica doi de 1?” – nemuritorul meu sarcasm interior) si chestii d’stea. Nervi la greu.

In pauza, sa vezi si sa nu crezi. Am facut alta tema la romana! Ah, dai si intreaba, dai si scrie, dai si prefa-te ca scrii la biologie in ora de biologie si nu la romana si la sfarsit, dupa atata truda, toti calare unul peste altul cu aceeasi replica, cu ochii de catelus amarat : „Imi dai si mie?” „Noop”.

Uh si am primit si pedeapsa. S-au mutat in spatele meu doi colegi. Cu care mi-am facut ziua un calvar. Fii atent la ore, fii atent sa nu-ti puna piedica, fii atent sa nu te intepe cu pixul, fii atent sa nu se alieze colega de banca cu ei impotriva ta, fii atent sa ii jignesti inapoi daca e nevoie, fii atent sa nu te certe profesoru’ ca arunci cu pixul in ei, fii atent sa ai tinta cand arunci cu pixul. Grea munca.

Si aceeasi siis-colega de banca – tradatoare mica dar tot siis a mea – a scris o compunere frumoaasa despre mine la engleza despre cea mai buna prietena. Primul lucru bun pe ziua aceasta – poate singurul.

La Engleza problema mare. Cand facem de serviciu pe scoala? No, maine incepem. Cine incepe maine? Am pierdut lupta – sperasem sa scap de fizica si proba de sport dar viata e cruda. Miercuri – nu ca nu vreau sa lipsesc la pregatirea profei de romana ca se supara pe mine. Joi – cea mai buna zi – lupta pierduta. Vineri. Nu, pregatire la mate, ma bate tata daca lipsesc. Luni, nuuu, ore prea usoare. Marti – oh,yeah! Perfect! Marti sa fie!

In realitate nu-i asa grozav, dar scapi de ore si nu ai nici absente. Stai langa usa de la intrarea pricipala – pe scaun nu in picioare si pazesti sa nu intre cineva la ore – sau sa iasa dar profesorii impiedica asta de obicei ca nu le place sa iasa elevii la baie in timpul orelor – si ii pui sa semneze o hartiuta pe cei care intra si sa astepte pana la pauza. Sau te trimit profii sa cauti pe cutarica sau mai gasesti cate un copil din clasele primare care si-a uitat ceva si tu trebuie sa mergi cu ei sa vezi ce a uitat si cum toate astea se intampla cel mult o data la doua ore avem timp sa stam pe net pe telefon, sa jucam ceva – citim – facem niste poze si cam asa se duce ziua…FARA SCOALA!

Apoi, pauza dinainte de romana. Fericiti, toti cu temele facute sa copiate, doar vreo 7-8 in clasa. Intra profa – inca fiind in pauza.

„Ce faceti?! Nu invatati? Aveti test si voi stati degeaba?!”

Am asteptat cateva secunde pana ce a iesit din clasa si apoi…iserizarea! Test?! Nu dam miercuri? Miercuri trebuia! De ce dam azi?

Iar eu frumos pe acolo printre ei:

-Pune mana si repeta! Ce mama naibii faci?Invata! Scrie acolo si taci! Nu mai tipa ca stim, citeste si taci naibii!

La care clasa tace o secunda, se uita la mine ciudat si incepe sa se isterizeze din nou. In mijlocul tevaturii vin si ceilalti 15 colegi de unde or fi fost, privindu-i pe aia care tipau si injurau ca pe niste retardati – poate sunt.  Si apoi ma strecor eu printre ei si le spun ca avem test. Si uite asa partea sanatoasa din clasa se alatura isterizatilor…Eu si inca vreo trei ne asezam in banci, mai degraba ne intindem ca intre timp incepuse sa zboara creta, cornul si laptele si trebuia ferit capul si citim. In harmalaia aia apare profa de romana si totul revine la normal instantaneu. Oh, ce-as vrea sa am si eu puterea asta…mai ales sa ii fac sa tremure cum i-a facut ea doar scotand hartiile.

Dam test.

Prima faza. OMG!!! Nu stiu nimic! O sa iau si la asta nota mica! Ce se intampla daca iau sub 9? Oare le trece…oh ce-as vrea sa nu le treaca. Ah hai ca trece timpul.

Faza doi: Mai parca aia e metafora, da si o inteleg. Uf, destept Paunescu. Dar putea sa fie mai prost si sa ne dea totul pe tava. Ce sa-i faci…

Faza 3: O, Doamne, stiu! chiar stiu! Hiat, diftong, conversiune, derivare. Hai ca stiu!

Faza 4 – ultima: Ah, am facut asa de bine! A fost chiar usor! Nu-mi vine sa cred ce mult le-a luat celorlalti…

Eh, sar peste ora de mate ca am facut corectarea testului si „tusit tusit” mai bine nu povestesc fetele noastre cand am vazut care erau de fapt raspunsurile corecte. Bine, stiam eu ca trebuie sa ma rog pentru nota de trecere dar ma asteptasem ca jumatate sa fie corect…

sAhh maine dau proba la sport! Fir-ar sa fie…Urasc alergarea de viteza. Pur si simplu nu…am viteza :))

Si acum ma ia somnul…Noapte buna fetele, tineti-mi pumnii maine pe la 4-jumate 5! Si dati like la pagina de FB!

Deci...ce parere ai?

