STW 6 – sau „Ce-ar fi daca personajele ar vedea…”

6.Un/O fic/poveste bun/buna e greu de gasit in ziua de azi.Majoritatea imprumuta personaje si le ciopartesc in fan-ficurile/povestile lor, dar totusi reusesc sa atraga cititori. Crezi ca e mai bine sa urmezi modelul ,scriind ficuri urmand acelasi tipar si aceleasi intamplari pentru a avea cititori sau ai fi dispus sa risti cu ideile tale originale dar cu posibilitatea ca vizitatorii sa fie pe jumatate fata de situatia de dinainte? Spune-ne cate ceva despre modul in care alegi tu ideile pentru ficuri/povesti si cum te asigur ca nu au mai fost folosite. Sau esti defapt in barca plagiatorilor?

Bine, cred ca asta ar trebui sa decida cititorii mei, nu eu. Ok, deci mi s-a spus ca sunt originala, multumesc inca o data acelora care ma sustin, scopul meu a fost sa fiu originala. Stiu si unde am gresit, ce anume am plagiat foarte urat, parca la al treilea capitol din Prin Paranormal, atunci mi se parea o idee stralucita (chiar este, dar nu era ideea mea) si mi-am dorit sa fie la fel de bun ficul meu ca acela pe care l-am citit. Scopul nu era sa copiez, dar eram in primele mele zile de scris, primele capitole, nu ca ar fi o scuza. Oricum, dupa ce mi-a spus cineva ca nu a fost original, mi-am dat seama si am incercat sa nu mai copiez nimic si treptat au aparut comentarii care spuneau ca sunt originala. Deci scopul este originalitatea, dar cred ca nimeni nu-i perfect, deci se poate sa nu fi fost intotdeauna asa.

Si mai sunt si momentele alea in care gasesti un fic super-ultra-original din toate punctele de vedere – nu numai ca tema sau intriga si il citesti in cateva zile si cand se termina tot ce poti spune e „WOW”. Sau cele amuzante, te prapadesti de ras, personajele sunt in o gramada de situatii jenante, haioase si la sfarsit te intrebi ce ar zice ei daca ar citi toate fanficurile de genul asta.

Uh si mai sunt si alea cu…umm, ei bine gay – la japonezi e yaoi – nu ca as fi citit sau ceva…:))ok, acum vorbesc serios, nu-mi plac.

Pe bune, ati cautat vreodata fic-uri Harry Potter sa vedeti ce rezultate gasiti? A trebuit sa le filtrez.

4 gânduri despre “STW 6 – sau „Ce-ar fi daca personajele ar vedea…”

  1. sincer nu cred ca mai exista originalitate, ci doar moduri usoare de a o tapa. la cat de mult se scrie in ziua de azi, nu ai de unde sa stii daca nu cumva un chinez de pe partea cealalta a globului a scris deja ideea ta intr-un fic.
    Hey, uite un post relativ scurt. :)))))

  2. ei bine , aici chiar ai dreptate intr-un totul lexy dar, totusi, mi-a placut cum ai scris theo…nici nu stii cata dreptate ai… dar in fine, ma bucur ca a venit week-end-ul, si, odata cu el, poate un capitol nou din o flacara in noapte???

Deci...ce parere ai?

