15 Secrets of Teen Writers

1.  Cele doua mari pasiuni ale tale sunt scrisul si cititul.Care este mai puternica, pasiunea pentru lectura, sau pasiunea pentru scris? Descrie-ne putin din perspectiva ta asupra acestor doua cazuri,  si da-ne un raspuns bine argumentat in urma deciziei tale.

Ei bine, nu m-am gandit niciodata ca ar putea exista un moment in care sa aleg. Am fost tentata sa zic cititul prima data, dar apoi mi-am dat seama ca scrisul va fi mereu acolo, in inima mea, mai important.

Cititul este si va fi mereu o parte foarte importanta din mine, pentru ca-mi place sa vad cum gandesc altii, ce sunt in stare sa creeze, cat de frumos se pot folosi de cuvinte, cat de bine ma pot integra intr-o alta lume, creeata de altcineva, dar cel mai special lucru pentru mine va ramane scrisul. Motivul principal pentru care aleg asta, e faptul ca am citit multe carti in care lucrurile nu se desfasoara asa cum…asa cum mi-ar placea mie: protagonista nu ramane cu cine vreau eu, moare cineva de care-mi place, cuplul meu favorit se desparte si asa mai departe. Cateodata ma trezesc pur si simplu vorbind cu personajele, certandu-le, spunandu-le cat de oarbe sunt ca nu-si dau seama pe cine sa aleaga, ba chiar maraind ca autoarea nu face ce vreau eu. 

Traiesc, parca, aceleasi aventuri si simt aceleasi sentimente si nu pot sa suport cand nu ma asculta! Intrand pur si simplu in pielea unui personaj – poate si pentru ca am vrut mereu sa fac teatru si-mi placea sa joc roluri –  e stresant cand lucrurile nu decurg cum vreau eu. Parca tot universul e dat peste cap, pana ce revin eu cu picioarele pe pamant.

Asa ca, intr-o zi m-am apucat de scris. Asta dupa ce citisem vreo 30-40 de ficuri Twilight – cand era isteria si ma prinsese si pe mine. Si m-am gandit ce-ar fi daca Bella ar fi fost altfel, ar fi fost mai indrazneata. Cu alte cuvinte mi-am creeat propria Bella, propria marioneta care facea ce voiam eu: se certa cu Edward, isi faceau farse unul altuia, nu erau de acord niciodata pana la un sarut accidental. Asta a fost primul meu fic – si singurul terminat – dar inainte de asta mai avusesem tentative. Umplusem trei caiete, le ziceam eu „manuscrise” in care ma chinuisem sa scriu frumos o povestioara despre spioni dupa ce citisem un ghid de spionaj si un fic in care Edward era spion. Le pastrez si acum, dupa vreo trei ani si compar felul cum scriam atunci cu felul cum scriu acum. Imi place sa observa imbunatatirile si  vocabularul mai dezvoltat. Si apoi m-am prins eu ca e loc de mai bine si am scris in continuare, am experimentat si mi-am dat seama cat de multumita sunt cand fac ordine in tornada din capul meu.

Acum sunt destul de mandra de ultimul meu fic si de faptul ca tot scrisul asta m-a ajutat si la altceva inafara limitarii nebuniei ce locuieste in mintea mea :)) si am luat premii la olimpiada si concursuri de creatie.

Mai am un motiv pentru care prefer sa scriu: trebuie sa astept dupa ideile unui alt om ca sa citesc, pe cand in capul meu vin idei de-a valma si abia reusesc sa-mi notez fiecare gand razlet care zburda pe acolo, deci intotdeauna va fi ceva nou acolo. Si e acea multumire sufleteasca pe care noi, cei care ne punem in paginile wordpress-ului toate ideile, o cunoastem prea bine : sa vezi ca primesti un „like”, comentariu sau ca cineva a mai decis sa apese butonul Follow. Stii ca exista acolo cineva care iti apreciaza munca.

Sa scrii nu e greu, daca pui suflet in cuvinte, daca iti cresti, maturizezi personajele traind prin ele ceva ce ti-ai dori sa poti trai chiar tu.

Cred ca sa scrii e mai bine decat sa citesti, intotdeauna reusesti sa iti aduci singur propria bucatica de fericire pe cand daca citesti o carte trebuie sa astepti sa apara.

Desigur, poti spune ca sa scrii online nu este sigur, ca oricine iti poate copia articolele, dar daca noua asta ne face placere sa facem, este un risc pe care ni-l asumam. Normal ca nu ne convine cand ni se „fura” munca, dar cred ca daca vrei sa ai cititori, trebuie in primul rand sa fii original, nu stiu cine ar citi inca o data ceva ce a mai vazut pe un alt blog.

Prefer sa scriu pentru ca vreau sa-mi creez propriul univers.

 

P.S. Iar am scris sute de cuvinte? Vedeti?! Nu ma pot abtine!

Theo Rya

Deci...ce parere ai?

