Recenzie Tristeti de sucub – Richelle Mead

Iata, ma apuc si eu de recenzii! Bine, am mai facut eu vreo 3-4 pe alt blog, dar n-am continuat din motive de resurse. Blogul nu era doar despre carti si n-aveam subiecte si timp – scriind la doua bloguri in acelasi timp. Asa ca l-am sters, de curand am incercat sa mai fac unul, dar chiar daca am acolo niste articole care-mi plac, despre carti si despre altele, am sa-l sterg si pe acela pentru ca n-am timp sa caut la mai multe bloguri fundaluri si teme. Deci o data cu recenzia asta, va aduc si o veste noua. O sa schimb – definitiv de data asta, jur! – aspectul blogului. Deja stiu cum va arata, il voi organiza si ma voi apuca serios de recenzii – iar titlului ii voi adauga un „of Rya’s pages”, pentru ca celalalt blog al meu se numeste Rya’s pages, am de gand sa le contopesc. Chestia asta o s-o fac cand vom depasi 3000 de vizualizari, ceea ce se va intampla curand, cred.

Asa, revenind la prima recenzie – Yey!!! – am ales pentru asta o carte de Richelle Mead pentru ca e una din favoritele mele. Acum sunt de fapt la a patra carte din seria asta, dar nu pot sa incep cu ea, deci o voi lua de la capat.

In primul rand, precizez ca Tristeti de sucub face parte din seria de 6 carti Georgina Kincaid, dintre care doar primele 5 au aparut si in Romania. Nu-mi place cand citesc o recenzie si nu mi se spun datele astea, eu, personal, mi-am facut o baza de date cu seriile ca sa-mi fie mai usor sa le caut.

Sinopsis:

Georgina Kincaid este sucub – adica un demon sexy si plin de glamour, care seduce muritorii si le absoarbe energia. Desi aparent sa fii sucub pare ceva spectaculos, Georgina nu poate avea o viata amoroasa normala, caci asta ar insemna sa faca rau celor doi bieti muritori de care se simte atrasa, scriitorul Seth Mortensen si fermecatorul Roman.

Dragostea trece insa pe locul secund atunci cand in lumea nemuritorilor din Seattle se iveste o amenintare: vampiri si dracusori deopotriva sunt atacati, iar Georgina, investigand de una singura, descopera existenta unor creaturi respinse atat de rai, cat si de iad, si care vor sa se razbune…

Recenzie:

Mi-a placut cartea asta din multe motive, dar cel mai important a fost cu siguranta Georgina. E o eroina mai iesita din comun pentru ca e o persoana vulcanica. E genul de fata rea si buna – citeste mult, dar merge prin cluburi cu prietenii, lucreaza intr-o librarie, dar in acelasi timp este „angajatul iadului”.

Imi place faptul ca fata este de la inceput inclusa in lumea asta a supranaturalilor si nu paseste in ea pentru prima data. Stiu ca sunt multe astfel de carti, dar le prefer pe acestea decat pe cele gen Twilight, Harry Potter si Cercul Secret.

Si-mi place pentru ca, desi Georgina este prinsa in aceeasi dilema eterna „Ce baiat sa aleg?” are un trecut din care ar trebui sa invete. Si in acelasi timp, in primul volum se contureaza doua povesti. Cea din prezent, in care Roman se dovedeste a fi o creatura periculoasa si Seth aproape ca-si pierde viata pentru ea si cea din trecut in care Georgina a piedut totul din cauza principiilor din acea vreme, lasand in urma un sot care o iubea pentru ce era chiar daca nu o arata si un amant condus de pasiune, care riscase atat de mult lasand cale libera dorintei dintre ei.

A fost una din acele carti la care pur si simplu n-am putut sa ma hotarasc de parte cui sunt: Seth sau Roman. In final am ramas pe Seth, desi rareori aleg varianta sigura si inteleapta, Roman parea un pic dement in ultima parte a cartii si m-a cam speriat. Acum nu mai stiu de partea cui mai sunt, dar o sa povestesc despre asta cand ajung la a treia carte.

Cartea are multe scene…fierbinti, dar nu sunt pretutindeni si nu este genul de obsesie pe care am intalnit-o in prima carte din Vampirii sudului, mi se pare foarte subtila – in anumite paragrafe, dar mai sunt date si scene „neprelucrate”. Nu sunt genul care se da in vant dupa asa ceva, dar cred ca e important sa apara toate datele care ar influenta decizia unui cititor de a citi sau a nu citi o carte.

Apoi pot sa zic ca imi place paralelismul dintre exteriorul si interiorul Georginei, ca sa zic asa. La exterior este fiinta perfecta, dar sufletul ei este destul de zdruncinat. Imi place felul cum ceilalti graviteaza, sau poate e mult spus, depind de ea. Si ca orice protagonist, e miezul problemelor. Tot ce se intampla, tot ce pune in alerta comunitatea supranaturala din Seattle este de fapt ceva ce este in stransa legatura cu ea. Nu va spun eu ce…:)

Si mai apare si tipicul masochism al speciilor nemuritoare. ati observat probabil ca in fiecare carte apare cate un martir de genul asta, daca nu va dau eu exemple de care sigur ati auzit: Edward Cullen, Stefan Salvatore, Dimitri Belikov (dupa a patra carte ma scotea din minti) si mai era Simon din Fortele Raului Absolut si era unul si in cercul secret dar imi scapa numele acum. Nu-mi place asta la un personaj, dar se pare ca eroinele cartilor ii adora (cel putin primele trei cazuri). Dar Georgina nu e dominata de aceasta caracteristica ci tristetea asta apare doar in momentele „remember” ale cartii.

In plus, este fascinant sa intri in mintea personajului negativ, chiar daca are si ea o doza de remuscari. O idee originala si care am vazut ca prinde.

 

Citat:

-Asta înseamnã cã putem ieşi împreunã vreodatã?
-Nu. Mersi pentru ajutorul din noaptea asta, dar eu nu mã duc la întâlniri,
-Atunci nu o mai privi ca pe o întâlnire, ci ca pe o…contopire a minţilor.
Felul în care m-a privit sugera cã voia sã se contopeascã cu ceva mai mult decât mintea mea.

– Miroase a cafea?
– Îhi. Vrei?
– Normală?
– Îhi.
S-a dus spre ibric, a turnat într-o cană cafea aburindă (…)
-Credeam că nu bei chestii din astea.
-Nu beau. Ţin doar la îndemână în cazul în care se trezesc în patul meu femei turbate după cafeină.

Nota: 4/5

4

_______________________________________________________________

Concluzie: O carte in care sa evadezi cand ai nevoie de o doza de umor si actiune care sa se termine cu bine. Merita citita, mai ales daca v-ati decis din timp sa fiti Team Seth!

10 thoughts on “Recenzie Tristeti de sucub – Richelle Mead

  1. frumoasa recenzia, am sa mi-o i-au si eu…pe la craciun :))) am exagerat in ultimul timp ^_^
    la ce te referi cand spui ”baza de date”? cum le aranjezi? te referi la cele deja citite sau cele pe care urmeaza sa le citesti?

    • e un document excel in care le aranjez pe toate, citite sau necitite si pe cele pe care le-am citit le bifez cu X si pe cele pe care le-am cumparat (ca unele inca nu-s citite) le bifez cu V si cand le si citesc adaug si X. Unele le citesc online, deci nu le cumpar. Ma rog, e usor daca ai mai lucrat in excel, si probabil ca ai facut-o la scoala.🙂 Acum m-am apucat de a cincea, si ai mei zic ca exagerez dar n-am ce-i face :))

      • nu am facut informatica niciodata :)))) dar lucrez des in programul asta🙂 ceva de genul am si eu, dar cam dezordonat :)))
        Ai mei s-au invatat in timp sa nu se mai uite ciudat atunci cand stau toata ziua cu nasul in carti, acum li se pare normal :)))

        • Norocoas-o. Eu inca duc munca de convingere cu tata ca nu-i convine ca in loc sa fac exercitii la nenorocita aia de matematica pe care o adora stau cu cartile in poala :)) Pe mama am convins-o cu replica „Ar trebui sa fii multumita, cand toti stau si joaca cine-stie-ce online eu stau si citesc”

        • No way!! Si taicamiu e la fel, adora matematica si o stie la un nivel super ridicat, dar mie nu imi place deloc, si intrun final si-a dat si el seama de asta cand am luat nota mica la examen :))))) Stiu ca e nevoie de ea, dar e o scarba, scuze limbajul. El citeste deasemenea, si mi-a ”dat” pasiunea pentru citit, desi nu prea e de acord cu genul pe care il citesc , fantasy, dar ma lasa in pace :))))
          Hahahaha, maicamea e la fel, desi nu are o pasiune pentru vreo materie sau ceva legat de scoala, il tot ingana pe tata cu ”hai mai fa la mate” :))) si ma tot seaca cu ”iesi si tu afara, fa altceva inafara sa citesti toata ziua si sa stai pe blog” :)))
          Si totusi, le-am dat replica la fiecare si pana la urma au sa te lase in pace, desi cicalelile astea o sa vina in continuare🙂

        • Merci de avertizare😀 faza cu iesitu’ pe afara se aplica si la mine si am observat ca se aplica chiar si atunci cand, de fapt, chiar ies :)) sa vezi in timpul scolii ce o sa stea de capul meu sa fac mai mult la mate :)) oricum nu scap eu asa usor de tata, ca doar de la el am mostenit incapatanarea =))

        • O da, stai sa inceapa scoala ca incepe si la mine…iarasi :))) bine ar fi sa ai un prof calumea de mate, eu am avut unul de *** si nu am facut nimic sa imi placa materia asta. Urat, foarte urat :))))

        • Mie-mi spui? In aceeasi situatie pana acum. Un prof care nu explica ca lumea da anul asta a iesit la pensie si vine o profa de vreo 30 de ani care a avut vreo 8-9 copii olimpici. Iti dai seama ce e de capul meu…:)) macar scap in mare parte anul viitor :))

        • E foarte grea materia asta…sau poate ca nu am inteles-o eu, oricum nu o sa o fac niciodata.Eu sunt cu romana si compuneri si eseuri ^_^
          Bafta cu examenele la anu’! Si pune-te pe invatat, nu fa ca mine :))))

Deci...ce parere ai?

